Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Polityczne kumoterstwo...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Polityczne kumoterstwo...
From: dantes <dantes@qmail.com>
Date: Wed, 7 Jul 2021 07:58:29 +0200
Dnia Wed, 7 Jul 2021 02:05:14 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Pojęcia nie mam. Wpadło to coś mi w oczy, więc zapytałem.

> Zapewne drukarki rozumieją formaty AutoCADa -- czy FreeCAD
> je rozumie?

Jak już w programie typu CAD 3D zaprojektujesz coś co chciałbyś potem
wydrukować na drukarce 3D, to ów program winien mieć moduł generowania
"G-Code" tj. pliku z pewnego rodzaju kodem, "rozumianym przez drukarkę",
a zawierającym instrukcje na temat sposobu stworzenia bryły z cienkich
plasterków budowanych z "nitek" ciekłego tworzywa np. ABS.
Jeśli nie ma takiego modułu, to można G-Code wygenerować w jakimś innym
programie.
FreeCAD obecnie to prawdopodobnie jedno z najlepszych darmowych narzędzi
do projektowania mechanicznego 3D.
Istnieją również programy typowo graficzne, jak Blender, które również
generują G-Code.