Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wymiana kompa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wymiana kompa
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Tue, 16 Mar 2021 09:53:58 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 16 Mar 2021 00:47:38 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <ngsv4gh361555d4jq4a7usi6ueeqd2adoc@4ax.com>
 od Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>  :
>Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 16 Mar 2021 00:02:40 +0100
> doszła do mnie wiadomo?ć  <604fe78e$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
> od "Kamil" <mospam@tlen.pl>  :

Nie, plik wymiany to nie jest wirtualna partycja, to jeden z elementów pamięci
wirtualnej.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik_wymiany
Generalnie, plik/partycja wymiany to przedłużenie pamięci fizycznej, jak ci się
skończy
pamięć fizyczna, to dzięki plikowi wymiany możesz pracować dalej w miarę
normalnie,
inaczej system zacznie wariować, aplikacje nie będą się chciały otwierać,
system zacznie
ubijać procesy a nawet możesz otrzymać ładnego bsoda.
Z mojego doświadczenia wynika, że nie warto rezygnować z pliku wymiany,
Windowsowi
wystarcza nawet 640MiB(w miarę potrzeby Windows powiększy plik wymiany
automatycznie,
Linuks też to potrafi za pomocą odpowiedniego oprogramowania, przykładowo,
https://github.com/Tookmund/Swapspace).
Dodatkowa zaleta nawet małego pliku wymiany, to zwolnienie bardzo rzadko
używanych
obszarów pamięci, można na tym ugrać nawet kilkaset megabajtów.
Windows można zmusić do tego, żeby korzystał z linuksowej partycji wymiany,
potrzeba
drivera SwapFS(driver ciągle rozwijany):
http://www.acc.umu.se/~bosse/
Kiedyś masowo z tego korzystałem, teraz olewam partycję wymiany(tylko pliki
wymiany).