Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wymiana kompa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wymiana kompa
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Wed, 17 Mar 2021 19:14:04 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 17 Mar 2021 10:21:13 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <s2shm9$7uk$1@gioia.aioe.org>
 od Eneuel <eneuel@gmail.cm>  :

Jak kogoś interesuje:
Pod Win faktyczną zajętość pliku wymiany pokazuje polecenie

wmic swapfile

Bardzo stary program pagefileupdatemonitor, działa pod W10:
http://www.standards.com/ThisAndThat/PageFileUsageMonitor.html
Program co określony czas loguje faktyczną zajętość pagefile, można na
podstawie jego
logu ustawić sobie niestandardowy rozmiar pagefile od-do, wyszukać maksymalnej
zajętości
i ustawić ją sobie jako wartość minimalnego rozmiaru pliku wymiany.

Linuks to top lub htop.

>Pod 64W10 niekoniecznie skutkuje to bsodami -- czasami
>64W10 po prostu obwieszcza, że brakuje mu pamięci
>i nie zgadza się na uruchomienie kolejnego programu.
>
>Pod WXP po prostu wszystko padało bez zapowiedzi...

Scenariuszy padania systemu jest od groma.

> [...]
>system' a na dysku jest wolne miejsce. (tak miałem ze 2 dni temu,
>gdy do PhotoShopa odpaliłem inny edytor grafiki -- oba edytory
>potrzebowały sporo pamięci a w tle hulało to i owo) Musiałem
>powiększyć swap ręcznie. Z innej strony -- Win potrafi założyć
>bezceremonialnie taki plik na systemowej partycji bez pytania
>o pozwolenie i nie zechce zrezygnować z tego pliku bez przebootowania,
>choćby miał 10 innych takich plików na innych partycjach...
>
>Może wiesz, jak pozbyć się z systemowej 'swapfile.sys' bez
>rezygnacji z 'pagefile.sys' na innej partycji?

Nie wiem, chyba się nie da. swapfile.sys jest dla aplikacji UWP.
Co do pagefile, ustaw rozmiar niestandardowy, od-do, wtedy się rozrasta.

>Jakieś są z tego korzyści nad plikiem?

Jak masz wiele systemów, to możesz je podpiąć do tej partycji wymiany,
oszczędzasz
miejsce(najlepiej, jeśli ta partycja wymiany jest na innym dysku fizycznym).