Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] pora na nieRyzena.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] pora na nieRyzena.
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Wed, 13 Jan 2021 20:32:51 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 13 Jan 2021 20:00:51 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <rtng13$78j$1@dont-email.me>
 od ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>  :

>i wartość poleasingowca została przekroczona.
>(...)
>i poczucie bezsilności jak Ci ten "tera" padnie bez ostrzeżenia. Tym
>bardziej ze to jest dysk TLC

Ten Smoka dysk to nie TLC tylko QLC(ma spory cache pSLC), może nie jest to
jakimś demon
szybkości, ale jest tani i ma 5 lat gwarancji.
No i właśnie, jak padnie dysk w składaku z Allegro czy jakimś poleasingowcu, to
co robisz
dalej? Odsyłasz sam dysk czy całość do naprawy, bo komputer plombowany, a
gwarancja
dotyczy CAŁEGO komputera i sprzedawca samego dysku nie weźmie?
Smok sobie zakłada nowy dysk, instaluje system i pracuje dalej czekając na
wymianę.

>mnie talerzowy hdd przeżył dwa ssd, patrz moje posty, grupa linux, nie
>dalej niż tydzień temu

Ten twój dysk nie wygląda na uszkodzony, pisałem na innej grupie co można
zrobić, ale
skoro masz same przechodzone trupy, znaczy się poleasingowce, to postawienie
diagnozy
może być dość trudne:

199 UDMA_CRC_Error_Count    -O--CK   100   100   000    -    59

To by wskazywało na kabel lub wadliwy port SATA, przepiąć na inny port,
wymienić kabel
SATA i może zasilający.

Przepraszam, ale zaczyna mnie irytować to wciskanie trupiarni, znaczy się
poleasingowców
lub składaków z szemranych firm człowiekowi, który chce nówki z oddzielnymi
gwarancjami