Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] pora na Ryzena.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] pora na Ryzena.
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 12 Jan 2021 23:57:28 GMT
On 2021-01-12, Smok Eustachy <smok@wurg.pl> wrote:

> Polizingowe za ok 2000 nie przewyższają mojej propozycji (raczej idę w
> stronę Intela za ok 1900zł) i trzeba się tam szarpać z dyskiem nvme 1Tb
> Teraz mam system na dysku 1 Tb i /home/smok zajmuje 420 Gb bez
> specjalnych maszysn wyrtualnych, bo wywaliłem. ok 300 mam wolnego
> miejsca na /home.
> Komfort taki se kupuję za 200 zł, że nie będe musiał głowkowac że się
> miejsce skończy.

No raczej myślałbym o czymś do połowy tej ceny....

> Za rok, pól  dołoże se do kompa karte graficzną za 700 zł i będę miał
> wypas. I se kupię jakąś grę i se będę grał.

Tę GT1030?

> Oj widziałem. Szukanie takiego z szybkim dyskiem nvme i miejscami na 2
> talerzowce może być nużące.
>
> A to nie ma miejsca na kartę graficzną, a to zasilacz nie wydoli, a to
> to a to sio,

Na kartę graficzną zawsze jest mniejsce. Zasilacz może być problemem,
ale jesli będziesz szukał pełnowymiarowych ustrojstw, to pewnie i
zasilacz da się wymienić. Kwestia nvme i przyspieszonego ładowania z
takiej pamięci to jest efekt łoł, robi wrażenie, ale przyzwyczajasz się
szybko. Poza "bootowaniem" różnice pomiędzy sata SSD a takim dyskiem są
często trudne do zauważenia. Poza tym co z tego, że Linuks/Windows
ładuje mi się w tej chwili w 3-5s jak dojście maszynie do bootloadera
zajmuje ze 20-30?

Ale ok, chyba rozumiem, jest to trochę, jesli nie więcej pierniczenia,
szczególnie jeśli w tym nie siedzisz, a nie masz kogoś pod ręką na
codzień aby zapytać..

--
Marcin