Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak zrobic obraz zdalnego dysku?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak zrobic obraz zdalnego dysku?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 04 Jan 2021 12:09:48 GMT
On 2021-01-04, ąćęłńóśźż <a@e.pl> wrote:
> Tak próbowałem skopiować tylko partycję, lecz nie chciało pójść.
> Pomyślałem, że systemik routera może nie lubi dysku GPT więc przerobiłem na
> MBR, ale też bez efektu:
>
> # dd if=/dev/sdb4 bs=1M | dd of=/dev/sda1 bs=1M
> 00+1 records in
> 0++11 records in
> records out
> 01024+1 records out
> 1024 bytes (1.0KB) copied, 2 bytes (.1.0KB) copied, 2284087 seconds, .448B/s
> 284628 seconds, 448B/s
>
> (konsola wypisywała to w sekundę).

Bo sdb4 to znacznik (czy jak się to tam nazywa) partycji extended. To
musi być sdb6 czy który to tam był ten ntfs. 1KB przeszedł, nie cały dysk.

> Zapuściłem więc wieczorem i zaczęło klonować całość:
> # dd if=/dev/sdb bs=1M | dd of=/dev/sda bs=1M
>
> Teraz rano wstaję, dyski w routerze śpią, w konsoli Win:
> Connection reset by 192.168.xx.yy port 22

Zdarza sie (zerwane połączenie). Ale skoro kopiujesz lokalnie to w sumie
nie powinien być duży problem.

> Dżizas - uświadomiłem sobie kawą, że dziś poniedziałek i do roboty
> trzeba :-/

Byłem przezorny, wziąłem sobie jeszcze dzisiaj wolne :)

--
Marcin