Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak zrobic obraz zdalnego dysku?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak zrobic obraz zdalnego dysku?
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Mon, 4 Jan 2021 07:14:09 +0100
Tak próbowałem skopiować tylko partycję, lecz nie chciało pójść.
Pomyślałem, że systemik routera może nie lubi dysku GPT więc przerobiłem na
MBR, ale też bez efektu:

# dd if=/dev/sdb4 bs=1M | dd of=/dev/sda1 bs=1M
00+1 records in
0++11 records in
records out
01024+1 records out
1024 bytes (1.0KB) copied, 2 bytes (.1.0KB) copied, 2284087 seconds, .448B/s
284628 seconds, 448B/s

(konsola wypisywała to w sekundę).

Zapuściłem więc wieczorem i zaczęło klonować całość:
# dd if=/dev/sdb bs=1M | dd of=/dev/sda bs=1M

Teraz rano wstaję, dyski w routerze śpią, w konsoli Win:
Connection reset by 192.168.xx.yy port 22
Chwila wahania, czy coś po prostu się zresetowało lub zawiesiło, lecz nie: cały
dysk skopiowany :-))
Przepinam więc dysk do Windows i zapuszczam dla tej partycji DiskInternals Linux
Recovery -> Disk scanning.
Znów potrwa parę godzin, dam znać.

Dżizas - uświadomiłem sobie kawą, że dziś poniedziałek i do roboty trzeba :-/

-----
partycja z ntfs jest /dev/sdb6 to wystarczy, że skopiujesz sam obraz /dev/sdb6