Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak zrobic obraz zdalnego dysku?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak zrobic obraz zdalnego dysku?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sun, 03 Jan 2021 00:04:00 GMT
On 2021-01-02, ąćęłńóśźż <a@e.pl> wrote:
> [...]
> 'del' w TC, w koszu został sam link, a Samba zrobiła
> swoje), od tego czasu urządzenie było generalnie odłączone, więc pliki nie
> zostały nadpisane (kilkadziesiąt może więcej zdjęć).
> Gdybym miał ten HDD w ręku to podpiąłbym go pod PC i zapuścił DiskInternals
> Linux Reader do odzyskania "usuniętego" katalogu,
> banalne.
> Z tego co wiem HDD sformatowany jest jako NTFS i połączony z płytą routera
> przez usb (wewnętrznie).
> Ale otwieranie obudowy spowoduje duże szkody estetyczne (śruby są pod
> naklejkami), czego na razie próbuję uniknąć.
[..]

> ssh -C remoteserver dd if=/dev/theserverdisk bs=1M > local/disk.img"

Właśnie tak, o ile znasz theserverdisk.
Dawno nie używałem openwrt ale zobacz czy działa np:
lsblk lub blkid

Jeśli nie to szansa jest, że ten dysk to będzie np. /dev/sda.

ls -l /dev/sd*

Jeśli będą i inne sdX to najpewniej ten, który ma też sdXn (n=1,2..
etc., czyli np. sda1)

Wtedy z chałupy odpal dowolnego Linuksa i np. tak:
ssh user@server dd if=/dev/sda bs=2M|dd of=sciezka/lokalny.img bs=2M
status=progress

Tylko nie pomyl if z of bo może być pozamiatane.

--
Marcin