Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czym skopiować cały dysk do obrazu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czym skopiować cały dysk do obrazu
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Thu, 19 Nov 2020 03:25:50 +0100
W dniu 2020-11-18 o 18:33, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 18 Nov 2020 16:30:10 +0100
>  doszła do mnie wiadomość  <5fb53e02$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
>  od Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>  :

> W zasadzie może być bez secure erase, nadpisać zerami można za pomocą dd czy
> Victoria for
> windows(na końcu weryfikacja prawidłowości odczytu, na przykład szukać
> sektorów z
> niezerową zawartością, DMDE to potrafi, ewentualnie verify z Victorii).
> Samo secure erase to prosta sprawa z linuksa:
> https://grok.lsu.edu/article.aspx?articleid=16716

A co myślisz o formatowaniu niskopoziomowym? Gość w komentarzu do
narzędzia HDD Lowe Level Format Utility 4.40 pisze -
<https://www.dobreprogramy.pl/HDD-Low-Level-Format-Tool,Program,Windows,26933.html>:

"Witam, widzę, że część ludzi pisze tu, nie wiedząc o co chodzi. Otóż to
nie jest program do kasowania danych (też to robi, ale dodatkowo), on
kasuje na dysku WSZYSTKO, do zera, łącznie z rzeczami nieusuwalnymi
przez inne programy.

Uratowałem nim dysk 500 GB - Windows 7 go nie chciał sformatować.
GParted tworzył partycję, niby formatował dysk, ale po podłączeniu do
kompa partycja po chwili przestawała reagować a po ponownym podłączeniu
już Windows jej nie widział. I tak w kółko. Zdesperowany (dysk był
prawie nowy) po którymś eksperymencie uruchomiłem HDD Low Level Format,
dysk się pokazał jako USB, bo tak był podpięty i uruchomiłem
formatowanie. 500 GB mielił całą noc. Rano zobaczyłem, że doszedł do
100%, ale Windows go nie widział i tylko ten program HDD Low Level go
wykrywał. Uruchomiłem więc ponownie GParted, zrobiłem partycję, format
ntfs.. I działa! Bez problemów.

A leżał na półce już pół roku, miałem go złomować, bo nic mu nie
pomagało, żadne Disk doktory i wszystko, co próbowałem."

K.

--
http://www.krystek.art.pl/