Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT
From: "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 25 May 2020 14:52:12 +0200
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ecb0ac9$0$550$65785112@news.neostrada.pl...
"Paweł Pawłowicz" 5ec8e21e$0$550$65785112@news.neostrada.pl
Nawet niewielka różnica zakresów czułości dwóch receptorów zapewnia możliwość rozróżnienie kolorów.

Wg Ciebie te filmy:
   https://www.youtube.com/watch?v=mSpdbmtATK4
   https://www.youtube.com/watch?v=xRWlTcPmh3A
kłamią?

Na pierwszy rzut oka - pierwszy klamie. Pewnie jakas reklama producenta. Jak ktos cale zycie nie widzial kolorow, to IMO - w tych okularach tez ich nie zobaczy. Zobaczy moze inne stopnie szarosci, czy jakies zmienione kolory jesli ma mniejsza wade.
Nic, czego by wczesniej nie widzial, wiec nie powinno byc "wow".

Moze troche pomoc, bo niektore kolory, ktore wydawaly sie takie same teraz sa rozroznialne, ale zeby tak od razu rodzine calowac ?

Ale drugi dal mi do myslenia ... czyzby to byl nie zanik jakis receptorow, ale oslabienie ? I normalnie to sygnal z dobrych receptorow jest na tyle silny, ze "przykrywa" ten czerwony. A dzieki tym okularkom pozostale tez sa tlumione, i mamy w miare wyrownane kolory.

Koncowka najciekawsza ... "czerwone okulary "od lasera" za 15 zl daja taki sam efekt ja specjalne a 1500 zl".

J.