Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki kabel/adapter do portu USB Type-C?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki kabel/adapter do portu USB Type-C?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 19 May 2020 13:34:52 GMT
On 2020-05-19, User <no@spam.com> wrote:
> Przepraszam, że tak marudzę, ale doszedłem do wniosku, że tak naprawdę
> nie rozumiem
> co znaczy praktycznie:
> "zasilanie komputera przez HUB w technologii pass-through dzięki Power
> Delivery"
> z opisu na stronie:
> https://allegro.pl/oferta/hub-adapter-green-cell-gc-usb-c-7w1-usb-hdmi-sd-pd-8731906367
> Wujek Google nie pomógł  :-(
>
> Co to znaczy, że "podłączyłeś swojego huba przez PD do powerbanku" ?
> Wydawało mi się, że wiem, ale teraz mam watpliwości.

https://hobby-store.pl/1910-thickbox_default/usb-c-5in1-hub-adapter-2-x-usb-30-ethernet-hdmi-4k-pd.jpg

Wtykam w jeden ze standardowych USB-A portów pierwszy dysk, w drugi
USB-A, drugi dysk. Wtyczkę usb-c na kablu wtykam do laptopa. Dyski
zaczynają się rozpędzać i zdychać (słychać parkowanie głowic) i tak w
kółko - typowy objaw zbyt małej wydajności prądowej. Teraz, najbadziej po
prawej jest gniazdo usb-c PD. Biorę kabel usb-c-usb-A i podłączam to
gniazdo do standardowego USB-A w power banku. Dyski ruszają, system
rozpoznaje zawartość.

> Zakup aktywnego huba USB type-C  bez PD lub pasywnego z PD  nie będzie
> łatwy.

Dlaczego? Te drugie są popularne.

> Zastanawiam się, czy eksperyment z połączeniem powerbanku z hubem
> pasywnym (bez PD)
> przez jedno z jego wyjściowym USB-A dałby taki efekt jak u Ciebie, czyli
> że dwa podłączone
> dyski by poszły.

Szczerze, trochę bałbym się. To nie są w zamyśle porty, do których
podłącza się zasilanie. Nie wiem, czy to w 100% bezpieczne, tam są
często ogranicznki prądowe (przecizwarciowe) i to nie działa w dwie
strony, ale może jakiś elektronik się wypowie (mamy tu kilku zdaje się).

--
Marcin