Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Akumulatorki AA i AAA Eneloop

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Akumulatorki AA i AAA Eneloop
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 18 May 2020 22:26:47 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb7f01f$0$17346$65785112@news.neostrada.pl

Qpiłem 2 razy po 4 AAA i 4 AA.

Akumulatorki kupiłem w blistrach wielokrotnego użytku.
(miały być z pudełkami -- przyszły bez pudełek)
Blister z AA był otwierany przed mym kupnem, ale
akumulatorki nie noszą śladów używania -- nawet
ślady po ładowaniu nie są zbyt wyraźne. ;)

+ ślady po moim ładowaniu nie są zbyt wyraźne. ;)

Zapakowanie słabe -- blistry zostały włożone
luzem do bąbelkowej koperty -- aby obijały
się o siebie wzajemnie podczas transportu.

https://allegro.pl/oferta/akumulatorki-eneloop-aa-2000mah-r6-x-4szt-pudelko-6574813469

Info do sprzedawcy tuż przed qpnem:
   Proszę o fakturę i porządne zapakowanie -- by nie
   poobijały się podczas transportowania w efekcie rzucania.
   3 pudełka, 4 akumulatorki AA/R6 i 8 akumulatorków AAA/R3 -- *białe* eneloopy.

Mój komentarz na Allegro:

   "Prosiłem o porządne zapakowanie - przysłano luzem 3 blistry w jednej
   kopercie bąbelkowej tak, by akumulatorki obijały się wzajemnie o siebie.
   Wg opisu miały być pudełka i prosiłem w zamówieniu o 3 pudełka - są blistry
   wielokrotnego użytku. Co najmniej jeden z blistrów był otwierany, zanim do
   mnie dotarł. Akumulatorki nie tolerują uderzeń -- także dołączane informacje
   zabraniają uderzania. Uderzenia powoduje mikrouszkodzenia trudne do
stwierdzenia
   na oko, lecz skracające czas życia akumulatorków."

Odpowiedź z dnia 18 maj 2020

   "Dzień dobry. Akumulatory są pakowane fabrycznie w blistry - pudełka
wielokrotnego
   użytku. Głównym zadaniem tych opakowań jest ochrona akumulatorów przed
niszczeniem
   Zdjęcia pudełek umieściliśmy w opisie aukcji. Całość zakupów została
zabezpieczona
   kopertą bąbelkową. Dziękujemy za milą rozmowę. Na nasze oko będzie Pan
zadowolony
   z zakupu. Pozdrowienia."

Dostałem telefon z prośbą o usunięcie komentarza, który
potraktowałem jako próbę przekupstwa i wyjaśniłem, że:

- przemyślałem sprawę przed wystawieniem komentarza

- moimi uwagami podzieliłem się ze sprzedawca tuż po zakupie
  (ze 2 tygodnie temu; teraz akumulatorki są opisane i część
  z nich jest już przeze mnie używana)

- czasu cofnąć nie można

  tym akumulatorkom nie można pomóc;
  można te akumulatorki co najwyżej
  sprzedać komuś innemu, być ponownie mnie;
  można je też dodatkowo poobijać w kolejnym transportowaniu

- nie ma pewności co do tego, jakie
  akumulatorki bym otrzymał, gdybym te zwrócił;
  być może otrzymałbym jeszcze gorzej pakowane

- nie ma możliwości ocenienia strat, więc nie ma
  możliwości wyceny ewentualnego odszkodowania

- wystawiłem ocenę, by opisać przeszłość, nie zaś
  po to, by wyłudzić szmal zwany rabatem czy opustem

- ewentualna rekompensata finansowa w zamian
  za cofnięcie komentarza to próba przekupstwa

- gdyby brakowało akumulatorka, można by było pieniędzmi
  wynagrodzić stratę

- nie stwierdzam uszkodzeń, ale słaba to pociecha, bo
  nie mam możliwości stwierdzenia uszkodzeń drobnych,
  lecz skutecznie skracających żywotność akumulatorków

- sprzedawca rozróżnia na swej stronie terminy:
   - blister wielokrotnego użytku
   - pudełko

- nie zależy mi zbyt mocno na pudełkach

  mam bardzo dużo pudełek; akumulatorki padają,
  pudełka zostają; nawet, jeśli akumulatorki
  nie padną, trafiają z pudełek do urządzeń

- gdybym kupił tylko jeden blister, otrzymałbym
  kopertę bąbelkową i taka transakcja opłaciłaby
  się sprzedawcy, ale wg sprzedawcy dołożenie
  dwóch tekturowych przekładek skazuje transakcję
  na nieopłacalność

  przed wysłaniem można było uzgodnić ze mną sposób pakowania

Wyjaśniłem też, że jedynie można:
- poprawić opis -- zamienić 'pudełka'
  na 'blistry wielokrotnego użytku'
- w przyszłości porządnie pakować

Celem mego komentarza jest:
- wpływanie na sprzedawców i pakowanie
  delikatnych przesyłek/zakupów
    oraz
- przestrzeganie innych kupujących
nie zaś osiąganie bezpośrednich korzyści z fałszywych opinii...

Moim celem i moją korzyścią jest eliminacja złego pakowania.

Odradzam sprzedawcę, bo akumulatorki nie lubią obijania, co
nawet jest pokazane w karteczkach informacyjnych załączAnych
do takich (i załączOnych do tych konkretnych) akumulatorków.

I doradzam każdemu ostrożne obchodzenie się z akumulatorkami.

Brak pudełek bolesny nie jest -- mam tego sporoooooo.... ;)

-=-

Rozmowy telefoniczne nagrywam -- w razie czego ;) mogę posłużyć
się dowodem w tej sprawie. (nie sprawdziłem, czy i ta rozmowa
nagrała się, ale skoro do tej pory nie notowałem problemów
z nagrywaniem...)

-=-

Koperta bąbelkowa jest (słabą, ale jednak) ochroną dla JEDNEGO
blistra. Taka koperta nie chroni przed uderzeniami blistra o blister
a sam blister nie daje dostatecznej ochrony przed uderzeniami z zewnątrz
blistra. Blister zapobiega uderzeniom akumulatorka o akumulatorek wewnątrz
blistra, ale nie zapobiega uderzeniom blistra o blister.

-=-

Można było spakować jakoś tak:

         __blister__
       tEkTuRkAtEkTuRa
         __blister__
       tEkTuRaTeKtUrKa
         __blister__

i włożyć do bąbelkowej koperty...

-=-

Moja prośba okołozakupowa:

   Proszę o fakturę i porządne zapakowanie -- by nie poobijały się
   podczas transportowania w efekcie rzucania. 3 pudełka, 4 akumulatorki
   AA/R6 i 8 akumulatorków AAA/R3 -- *białe* eneloopy.

Moja informacja d sprzedawcy zamieszczona chyba 06 maja br.:

   Przesyłka dotarła bardzo szybko i na oko jest OK, ale raczej nie polecę
   Sprzedawcy w Allegro, bo: fatalne zapakowanie jak na delikatne akumulatorki,
   choć prosiłem o porządne zapakowanie; pudełka to raczej blistry; ktoś przede
   mną rozpakował AA. Często jest informacja o tym, że akumulatorki nie tolerują
   uderzeń, o które łatwo podczas transportu. Powstałe w efekcie uderzeń
   mikrouszkodzenia zwykle są trudne do wykrycia podczas pierwszych miesięcy
   użytkowania, ale akumulatorków zwykle nie kupujemy na jeden rok...

Pierwszą odebraną przeze mnie reakcją Sprzedawcy na ww. informację jest
telefon z prośbą o usunięcie negatywnego komentarza, który wg mnie jest
próbą przekupienia mnie...

[a teraz proszę o hejtowanie?... zhejtują bez mego proszenia!]

--