Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Akumulatorki AA i AAA Eneloop

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Akumulatorki AA i AAA Eneloop
From: "Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde>
Date: Wed, 13 May 2020 20:05:40 +0200
J.F. napisał(a) w wiadomości: <5ebc05ab$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>...
>Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomości grup
>
>Komorki wymagajace. NiMH po kilku latach uzywania w C35 juz nie
>wyrabialy.
>Napiecie prawidlowe, prad zwarcia 11A, a komorka gdzies przy probie
>komunikacji z BTS gasnie.
>To ile ona pradu ciagnie ?

W impulsie pewnie sporo.
  Jeśli był pomiar szybkości spadku napiecia, nawet
gdy nie siadło poniżej progu wyłącznia (jednego
z progów) ale szybko spadało to wyłączał. Nie
pamiętam czy w C35.
  Były ustawienia progów do baterii, program chyba
Siemens Sensors Tool. Przy odrobinie pecha można
było nim telefon zupełnie rozregulować.

>Ale ME45 to baterie li-ion zajezdzal.
>Poltora roku, i pojemnosc spada do polowy.
>Marki rozniste, bo przeszedlem na zamienniki.

ME45 trochę różności miał. Do tego znęcali się
nad nim różni poprawiacze.

>Ciekawe na ile to wina algorytmu ladowania.

Może. Teraz są (np. w laptopach) zaawansowane.
Coś w BIOS (przeklęte uefi!), potem program
producenta laptopa (co innego niż w BIOS), chodzący
domyślnie w tle i jeszcze ustawienia systemowe
(inne dziwactwa, ładowanie o określonej godzinie
itp.). Co z tego w sumie wychodzi, nie wiadomo.

Arek