Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Tue, 12 May 2020 01:14:37 +0200

"Uncle Pete" r9c81g$1cp5$1@gioia.aioe.org

chciał Ci pomóc, są

Chcesz mi pomóc? -- wybrzydzaj ;) LEDki z Allegro!

Pisz, że drogie; że CRI 80 to teraz mało; że inni dają
więcej lumenów z wata, więc całość jest zimniejsza
i tańsza w eksploatacji; że ogólnie takie jakieś nie tego... ;)

-=-

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Współczynnik_oddawania_barw

   Niskim współczynnikiem CRI charakteryzują się niskoprężne
   lampy sodowe, a wysokim światło słoneczne. Współczynnik CRI
   równy 100 oznacza, że przedmioty oglądane w tym świetle mają
   kolory odwzorowane tak, jakby były oświetlone standaryzowanym
   światłem słonecznym lub promieniowaniem ciała doskonale czarnego.
   Producenci lamp twierdzą, że minimalny wskaźnik CRI powinien
   wynosić powyżej 80, aby oddawanie barw otoczenia można było
   uznać za dobre.

   żarówka - 100
   typowa lampa LED - 80
   markowa lampa LED do użytku domowego - 93
   profesjonalne oświetlenie dzieł sztuki lampami
              LED w Rijksmuseum w Amsterdamie - 95
   diody do oświetlenia ogólnego zastosowanie wyższej klasy - 97

Gdybyś chciał mi pomóc, napisałbyś, że (jak widać wyżej) 80 to mało!
Wszystko będzie szare, byle jakie... Szybko wzrok zmęczę, niewiele zobaczę...
Niby do Biura może być (bo drukuję nie kolorze, ale w B&W) ale nie za taką
cenę!!! (bez względu na to, jaka ona jest!)

-=-

Przeczytaj uważnie powyższy artykuł -- czy jest tam mowa korelacji
pomiędzy CRI i temperatura barwową? Nie ma! Teraz zastanów się nad
Twą wyobraźnią i szarymi spodniami... ;)

   "Uncle Pete" r9c81g$1cp5$1@gioia.aioe.org

   > co się nosi w świetle dziennym. W skrajnych przypadkach może być tak,
   > jak kiedyś z moimi spodniami ze sztruksu, które w świetle dziennym były
   > absolutnie neutralnie szare, a żarówkowym (wtedy jeszcze nie było tych
   > energooszczędnych wynalazków) wyraźnie szaro-zielone.

W galeriach handlowych raczej ;) nie ma żarówek!
Ale w salonach samochodowych mogą być. :)

Wiesz, jak poznać, że masz do czynienia z żarówką?
Grzeje rękę na odległość! Nie tylko rękę -- niejedna osoba
spaliła coś, co położyła pod lampkę nocną świecącą żarówką...

Żarówka daje podczerwień -- niemal wyłącznie podczerwień! ;)
Sprawność żarówki to kilka procent!!! Ponad 90% idzie
natychmiast w ciepło! Niby wszystko idzie w ciepło, ale
nie wszystko tak szybko jak w żarówce. ;)

Ludzka skóra ,,widzi'' podczerwień. (czuje ciepło!) Nie widzi
mikrofal -- można bezwiednie ugotować mózg mikrofalą!

-=-

Pytony widzą podczerwień.

--