Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
From: Uncle Pete <433koz@gmail.com>
Date: Mon, 11 May 2020 18:33:38 +0200
Zresztą według mnie badzo fajne światło to tak zwane
neutralne białe, czyli 4000 K. Ale kto co lubi.

Co kto lubi, gdzie świeci i kiedy...

Drewno sosnowe chyba lepiej oświetlić ciepłym światłem
(ciepłym  -- czy o niskiej temperaturze) zaś białe
tynki -- neutralnym...

Jeżeli chodzi o drewno sosnowe, a mam tego sporo na działce, to najbardziej zabójczy dla niego był zielonkawy zafarb niektórych "energooszczędnych" świetlówek. Mam natomiast halopaki LED-owe Osrama 4000 K i jest naprawdę bardzo ładnie - ale chyba przyłożyli się do CRI, zresztą policzyli sobie za to cenę...

- W galeriach handlowych -- neutral 4 kK?
   klienci nie mogą spać -- muszą kupować, ale nie mogą być
   zupełnie zbudzeni, bo zbudzeni będą zbyt rozsądnie myśleli...

Przede wszystkim klienci muszą wiedzieć, jaki dokładnie kolor ma ubranie czy buty...

Jest coś takiego: 18,5 W 2452 lm

IMO dobry efekt -- 2452 lumeny z 18.5 W.

2700 K w Leroy Merlinie, mam taką, rzeczywiście jest oczojebna.
Z tym, ze wolisz tanie rzeczy, a ona kosztuje 37 złotych.

Sporo. 4 razy drożej niż w sklepie wskazanym przeze mnie.

Nie oglądałem co pod linkiem, w opisie podałeś 24 W 2250 lm zamiast 2750 lm. Nie twierdzę, że należy tyle przepłacić, ale z tymi tanimi LED-ami z Allegro bywa różnie.

Mnie nie chodzi o drobne różnice barwy światła, lecz o różnice jasności
i wydajności -- czy naprawdę mniejsza moc i niżsa cena dają więcej lumenów.

Myślę, że nie ma reguły. Są ledy o różnej sprawności. Pierwsze żarówki ledowe potrzebowały ok. 5 razy mniej mocy, aby świecić jak ich tradycyjny odpowiednik, teraz przelicznik zbliża się do 10. I nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, aby jasność ledów była zauważalnie oszukana, w odróżnieniu od niesławnej pamięci marketowych świetlówek.

Kupując kilka (siedem?) takich LEDek warto chyba zapłaciić 8.99 pln za sztukę niż 37 pln za sztukę...

    7*8,99=62,93
    7*37=259

Zaoszczędzone pieniądze (prawie 2 stówy plnów) można wydać choćby na listwy...

Jeżeli widmo będzie tak samo dobre, będą same zalety w postaci bardziej rozproszonego światła.

Ja po prostu nie miałem innego wyjścia, mogłem zainstalować tylko jeden klosz, który miał oświetlać kawałek działki. Ale za to klosz kupiłem bardzo tani ))