Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Akumulatorki AA i AAA Eneloop

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Akumulatorki AA i AAA Eneloop
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 11 May 2020 03:14:53 +0200

"ąćęłńóśźż" 5eb86e48$1$515$65785112@news.neostrada.pl

: Lepiej kupować LADDA z Ikei, to Eneloopy Pro za to tańsze o połowę.

Czarne eneloopy? -- mają większą pojemność i mniejszą żywotność
od białych. Najlepiej chyba spośród eneloop wypadają niebieskie
-- mała pojemność, niska cena i dużo cykli.

Czytałem kiedyś, że Ikea sprzedaje eneloopy pod własnym markami.

Ikea, Lidl itd... Trzeba tylko dobrze ;) trafić -- 'Pilos' to po
niemiecku 'nabiał'. Można pod tą nazwą trafić i na Łaciate z Grajewa
(uznawane za najlepsze w Polsce, a może i na świecie) i na inne...
(akurat polskie mleko jest ogólnie dobre)

Widziałem wiele bardzo dobrych akumulatorków umieszczonych
w newralgicznych okolicznościach/miejscach pod różnymi markami
-- ale w rzeczy samej były to akumulatorki produkowane przez
Sanyo. Przez wiele lat określenie 'Sanyo' było synonimem
akumulatorków z najwyższej półki!

Żaden z białych eneloopów Sanyo mnie nie zawiódł w jakichkolwiek
warunkach. (mrozy, wysokie prądy rozładunku, głębokie rozładunki,
lutowanie/chwilowe_punktowe_przegrzanie...) Tylko jeden eneloop
(Panasonicka, nie Sanyo) u mnie zbiesił się bez jakiejkolwiek
widocznej przyczyny, i to wkrótce po kupnie w Karliku, zanim
zapracował na siebie... Diabli wiedzą, ;) ile tego miałem!
Ile pożyczyłem tak, że nie odzyskałem, ile oddałem w prezentach,
ile gdzieś leży zapomnianych... ;)

--