Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Akumulatorki AA i AAA Eneloop

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Akumulatorki AA i AAA Eneloop
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 10 May 2020 20:11:06 +0200

"Uncle Pete" r994as$d1b$2@gioia.aioe.org

E>>> Qpiłem 2 razy po 4 AAA i 4 AA.

LOLek>> Nudzisz się?

Owszem. [czytając Twój post]

LOLek>> Podaj nicka z Allegro, rzadko sprzedaję,

Eneuel -- rzecz jasna.
m@il -- eneuel@gmail.com
tel.: 665363835
Wystukanie na telefonie 'Mój Eneuel' da ten numer.

LOLek>> ale z chęcią dodam cię do czarnej listy.

Co sprzedajesz? Może mleko w kartonach/butelkach -- z każdego
przed sprzedażą wypijasz po łyku? ;)

UP> Człowiek kupuje towar, który jest sprzedawany jako nowy i sprawny, i
UP> takiego powinien się spodziewać.

UP> Podaj swój nick z Allegro, żebym wiedział, od kogo nie kupować.

Brawo!!! Przy okazji może skorzystają inni...

-=-

Mam dwa akumulatorki AAA -- w kilka minut po naładowaniu mają różne nacięcia:
- 1.499
- 1.492
Jeden z nich latami leżał w szafce, gdy inny (razem z dwoma innymi) zasilał
kuchenne LEDki. Akumulatorki są podpisywane przeze mnie po kupnie a przed
użyciem (najnowszych nabytków jeszcze nie podpisałem, bo nie mam pod ręką
stosownego pisaka permanentnego) dzięki czemu nie ulegają zbyt łatwo
rozkompletowywaniu, ale bywa, że świadomie dekompletuję...

-=-

Oczywiście dobrym sprawdzianem jest mierzenie pojemności przy różnych
obciążeniach i temperaturach, ale mierzenie napięcia jest: bezinwazyjne,
szybkie i tanie.

Nawet goryle, niedźwiedzie, pytony, koty czy delfiny usiłują zrozumieć
świat, w którym żyją -- dlaczego miałbym być gorszy od nich? Pytony nie
są ssakami? ;) Wrony potrafią opłakiwać zmar... Zdechłe wrony... Podobnie
ze słoniami... Szczury potrafią tak wiele, że głowa mała... Ludzka głowa...

Dlaczego ja mam żyć bezrozumnie?! Dlaczego mam obrażać swego Stwórcę?

-=-

Telefon komórkowy zapakowano tak, że gdyby wewnątrz nie było luzu pomiędzy:
akumulatorem, przewodami, telefonem itd. -- można by było paczką grać w piłkę
nożną (można by było paczkę silnie kopać) bez uszczerbku dla telefonu...

Jeden z dysków (używany) też zapakowano aż nazbyt starannie!

Dlaczego akumulatorków nie można szanować?

Dlaczego inny dysk (dający 150 MB/s) zapakowano w: dwie tekturki,
folię bąbelkowa i owinięto niechlujnie cienką folią?...

Akumulatorki czy mechaniczny dysk to nie sukienka czy buty...

-=-

Po tym zakupie wiem, dlaczego ludzie preferują kupowanie akumulatorków
w jednorazowych blistrach miast w pudełkach czy w blistrach wielokrotnego
użytku...

-=-

Cięty w plastry ser żółty owijany jest w sklepach spożywczych folią
lepiej/staranniej niż ww. dysk był owinięty podczas transportu! Ser,
wędliny, chleb...

Ostatni (przed wysłaniem postu na grypy) pomkiar ww. parki

 1.478
 1.471

-=-

Buty po zakupie też porównuję -- ważę oba. :)
[albo cztery -- gdy kupuję do pary]

-=-

Firma Sanyo produkowała najlepsze źródła energii typu akumulatorki.
Zaś białe eneloop były najlepszymi z najlepszych przez wiele lat.
Od paru lat nie ma Sanyo -- jest Panasonic.

Jeden Panasonicowy eneloop uległ fatalnemu uszkodzeniu -- coś mu przeżarło
dupkę.
Jest to ***jedyny*** eneloop, który mi padł podczas mej kilkunastoletniej
znajomości z tymi (eneloop -- zarówno Sanyo, jak i Panasonica) akumulatorkami.

Ale ileż innych akumulatorków nie sprostało mym trudom eksploatacyjnym!!!
Sony -- kiedyś co czwarty był od razu zepsuty.

BTW Sony -- wygrzebałem ze śmietnika (z telefonu bezprzewodowego) dwa
akumulatorki AAA Sony CycleEnergy -- data nieczytelna, więc nie znam
ich wieku. Są bezużyteczne -- nie mogę ich naładować...

Ponad 1200 gramów (ponad kilogram) szmelcu AA i AAA...
(ale są tu też ogniwa zwane bateriami -- nie chcę liczyć, ile czego)

Nawet nie wiem, gdzie to wyrzucić...
Waga łazienkowa ma w swych czeluściach dogorywającą parkę,
która do niczego poważnego już nie może przydać się...
Parka -- bo teraz pracują w parze, ale są zupełnie różne...

-=-

Lampy błyskowe, ciśnieniomierze naramienne i nanadgarstkowe, stacje pogody,
ultradźwiękowo-laserowy dalmierz, golarki, wkrętarki, telefon komórkowy
Motoroli, pulsoksymetry, oświetlenie, a nawet piloty do TV itp. zegarki... ;)
Wszędzie eneloopy sprawdzają się i zazwyczaj (nie wszędzie porównałem)
wygrywają z innymi, choć (rzecz jasna) żal to marnować w pilotach...
(są tam jak w pudełeczkach -- czekają na użycie właściwe)

Jakieś kameleony ;) (Cameliony czy inne damy_kameliowe) nie przeżyły nawet
jednego
cyklu!!! Miałem całe masy mas różnych akumulatorków AA i AAA -- NiCd i NiMH.

--