Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Akumulatorki AA i AAA Eneloop

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Akumulatorki AA i AAA Eneloop
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 10 May 2020 14:13:59 +0200
Qpiłem 2 razy po 4 AAA i 4 AA.

Napięcie każdego przed ładowaniem było na luzie ~równe
1.33 V -- mierzyłem miernikiem uniwersalnym za dychę.

Kilkanaście godzin po wyjęciu z ładowarki AAA mają po 1.40 V.
(też mierzyłem miernikiem uniwersalnym za dychę)

AA wyjąłem przed dwoma kwadransami -- mają po 1.42 V wg
tegoż uniwersalnego miernika.

Ładowałem każdy 0.2 A.

Wyniki z ładowarki:
AA 2019-09 w kilkanaście godzin po naładowaniu:
   mAh     V      min
   671    1.42    225
   709    1.42    238
   735    1.42    247
   574    1.42    192

AAA 2019-08 w godzinę po naładowaniu:
   166    1.47
   177    1.47
   171    1.48
   163    1.48

AAA 2019-08 w kwadrans po naładowaniu:
   158    1.46
   171    1.46
   172    1.46
   157    1.46

Akumulatorki kupiłem w blistrach wielokrotnego użytku.
(miały być z pudełkami -- przyszły bez pudełek)
Blister z AA był otwierany przed mym kupnem, ale
akumulatorki nie noszą śladów używania -- nawet
ślady po ładowaniu nie są zbyt wyraźne. ;)
Zapakowanie słabe -- blistry zostały włożone
luzem do bąbelkowej koperty -- aby obijały
się o siebie wzajemnie podczas transportu.

https://allegro.pl/oferta/akumulatorki-eneloop-aa-2000mah-r6-x-4szt-pudelko-6574813469
   Akumulatorki ENELOOP AA 2000mAh R6 x 4szt +pudełko
   (6574813469)1 x 39,30 zł39,30 zł
   Akumulatorki ENELOOP AAA 800mAh R03 x 4 + pudełko
   (5768202477)2 x 28,50 zł57,00 z

Info do sprzedawcy tuż przed qpnem:
   Proszę o fakturę i porządne zapakowanie -- by nie
   poobijały się podczas transportowania w efekcie rzucania.
   3 pudełka, 4 akumulatorki AA/R6 i 8 akumulatorków AAA/R3 -- *białe* eneloopy.

-=-

Godzinę po wyjęciu z ładowarki jeden z AA ma 1.418 V, co **może oznaczać**,
że zbyt szybko traci napięcie -- na razie obserwuję. Inne AA mają 1.420 V.

Różnice napięcia pomiędzy używanymi białymi AA eneloop ~tak samo eksploatowanymi
w przeszłości nie są większe -- zazwyczaj są zerowe w tej tolerancji, tzn. ten
miernik nie wykazuje różnicy napięcia pomiędzy akumulatorkami eksploatowanymi
w przeszłości ~tak samo -- parkami czy czwórkami... Miernik pokazuje tysięczne
części wolta a wyniki są zdecydowanie powtarzalne.

Odchyłka tysięcznych części nie jest tragedią, lecz powstała bardzo szybko, co
**może** wróżyć źle.

Kolejny kwadrans to kolejne 2 tysięczne spadku napięcia na wszystkich AA, ale
nadal jeden ma o 2 tysięczne mniej od pozostałych, choć wszystkie zostały
naładowane do pełna i zostały wyjęte razem (niemal jednocześnie) z ładowarki
w kilkanaście godzin po naładowaniu. Czyli jeden AA ma 1.146 V a pozostałe AA
mają po 1.418 V.

W ładowarce miały po 1.42 V a ww. miernik nie wykazywał różnic napięcia pomiędzy
akumulatorkami, choć nie było to 1.420 V. Ładowarka podaje tylko setne części
wolta)

Odradzam sprzedawcę, bo akumulatorki nie lubią obijania, co nawet jest pokazane
w karteczkach informacyjnych załączAnych do takich (i załączOnych do tych
konkretnych) akumulatorków.

Brak pudełek bolesny nie jest -- mam tego sporoooooo.... ;)

--