Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Znajdy śmietnikowe.. ;)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Znajdy śmietnikowe.. ;)
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 8 Apr 2020 13:08:12 +0200

"Adam" r6k3ec$6s1$1$Adam@news.chmurka.net

Ciągle pisujesz o problemach z atramentem.

Przez dwa lata chwaliłem atrament.

Dlaczego nie kupisz lasera?

Bo IMO są trudniejsze w eksploatacji od atramentówek.

Moja najstarsza laserówka to Apple
Laser II - gdzieś tak z połowy lat 80-tych.

Dużo drukujesz?
Też mam Laser II -- 'HP LaserJet II' lub 'HP LaserJet II plus'
z przełomu lat dziewięćdziesiątych i osiemdziesiątych]

Kupiona jako używana,

Moja też -- jako popsuta używka.
Naprawa kosztowała na przełomie wieków 500 pln.
Stoi bidula bezczynnie.

dużo na niej tłukłem.

Ja na mojej mało, ale inni (choć cichcem)
tłukli dużo, bo toner schodził... Schodził,
po czym potrafił pojawiać się... ;)

Można uwierzyć w to, że nieopatrznie skończył się, ale
nie w to, że nagle go przybyło. Do tych, którzy nie znają
się na rzeczy -- gdy toner kończył się, drukarka drukowała
pasemkami i trzeba było pomerdać, co dawało efekt na niezbyt
wiele stron... Odpada zatem sytuacja typu -- myślałem, że
toneru nie ma, ale po czasie jakoś posypał ze ścianek... ;)

Jeszcze może ze dwa lata temu ostatni raz na niej

Ja na swojej ~2002 r.

drukowałem. Nadal jest sprawna. Tylko wymaga cierpliwości ;)

Moja wymaga RAMek.

Skąd do niej toner brać i co na niej drukować z taką ,,ilością''
RAMek? (pół mega czy jakoś podobnie?)

  https://www.doktortusz.pl/hp-laserjet-ii-p-plus,k20211002462

300 dpi -- bardzo ładnie/starannie/dokładnie/powtarzalnie
drukowała; można było wydrukować papier milimetrowy itp....
Mam jeszcze dobre papiery (w tym i karbowane, i ozdobne),
i folie, i kalki...

Ale drukowałem na różnych papierach -- także na papierze qpowanym
w drukarniach, ciętych na oko... ;) Na oko ,,pod wymiar'' i na oko
liczbowo... W tamtych latach przeciętniak bez liczenia odmierzał
500 czy 50 kartek bez pudła -- błąd nie przekraczał paru promili...

Wymiar (format A4 -- 210 mm na 297 mm) dostawało się też bez linijek...

-=-

Nie ma już tego świata! Szkoda mi tego!
Od czasu do czasu szukam dawnych miejsc -- bezskutecznie...
Są niektóre budynki, ale nie ma już tajnych ;) przejść itp...
Lub nawet nie ma dawnych budynków...

Pozostała dawna pewność siebie, gdy człek błądzi tam,
gdzie ,,gościom'' nie wolno przebywać... Ale miast
miejsc i ludzi -- jakieś szpargały, krzesła połamane...
Gdzie nie ruszę się -- tam już tylko w mej pamięci
,,widzę'' dawne światy...

Boję się spotkań z ludźmi -- wiem, że zobaczę starszych o ~20 lat...
Lub martwych -- niech choćby w mej pamięci nadal żyją...

--