Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Znajdy śmietnikowe.. ;)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Znajdy śmietnikowe.. ;)
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 8 Apr 2020 00:11:29 +0200
Qpiłem TravelStar[y?] @7200 za 45,99 z VATem -- wygląda obiecująco.
 HITACHI HTS725050A9A364 500GB 16MB
(2 włączenia i ponad 20 tysięcy godzin pracy)

~20 MB na kilku MB ma drobny przysiad -- poza tym na oko w dobrej formie.

  http://www.eneuel.w.duna.pl/error/starytrawel/TRAVELSTARY.pdf

  http://www.eneuel.w.duna.pl/error/starytrawel/TRAVELSTARYY.pdf

http://www.eneuel.w.duna.pl/error/starytrawel/Hitachi%20HTS725050A9A364-100829PCK404VLK7AP1J-TEST_mht.html

-=-

Teraz pytanie...
Czy warto rzucić okiem także na SSHD ze śmietnika?

https://www.x-kom.pl/p/124288-dysk-hdd-seagate-500gb-5400obr-64mb-sshd-8gb.html#Specyfikacja
 tu kosztuje 289 pln, ale jako używka z wadą ;) kosztuje znacznie taniej:

https://allegro.pl/oferta/seagate-500gb-64mb-sshd-8gb-sata-iii-7mm-wada-9101008984
 40,90 pln -- trochę realokacji [ach, ci emigranci udający uchodźców!]

Nie straszna mi realokacja (niejedną mam za sobą) [czy wirus -- od dawna
wirusy są wyłapywane Totalnym testem Virusowym] ale zużycie flaszek...

-=-

Teraz chyba popędzę ;) znów do paczkomatu -- po atrament...
Mam wyrzuty sumienia -- być może należało stary kartridż
pomoczyć w destylowanej wodzie, miast w gotowanej?... Być
może właśnie moczenie doprowadziło do korozji, której
efektem jest przedwczesna śmierć kartridża?... Trochę
żal mi szmalu na ten kartridż... Wolałbym qpić całą
taką samą drukarkę -- tym razem z FiuFiu...

Mile widziana też drukarka z CISS -- o ile za 500 pln
lub tańsza zdołałaby wydrukować rzeczywiście 12 kstron
czarnych + 7 kstron kolorowych i wytrwałaby kilkanaście
lat bez dofinansowywania... Jest ciężka, więc trochę
trudniejsza w eksploatacYji...

W  przyszłości zamierzam dolewać, zanim skończy się
zapas w kartridżu i tak wszystko przygotowywać, by
kartridż wyjmować na jak najkrótszy czas, lub nawet
na czas dolewania wstawiać zużyty kartridż, by wózek
mógł w tym czasie zaparkować...

3000 stron czarnych i 2 lata eksploatacji niby nie
jest złym wynikiem, ale co przede mną?...

-=-

Przed wielu laty rozpatrywałem qpno takich TrawelStarych...
Wówczas były jeszcze bardzo młode... ;) Qpiłem Seagaty...
Chyba wiosną 2011 r. -- razem z hybrydami WiFi TPlinka,
które mi służą do tej pory niemal bezobsługowo...

idylla -- 35°C
max podczas wielogodzinnego katowania -- 44°C
temperatura otoczenia 25°C

podłączony na smyczy USB2
niewielkie zużycie amperowe, bo nie każdy HDD na tej smyczy pracuje...

Smycz Y -- ale większość moich HDD nawet na dwóch wtyczkach
podpiętych do USB nie chce pracować a ten StaryTrawel poprawnie
pracuje na jednej, wpiętej do USB2 w Acerze.

-=-

Jeszcze nie wiem, co nań wrzucę -- skopiuję Seagate siedzącego
w Fujitsu-Siemensie, czy zbakapuję Toshibę siedzącą w Acerze...
Jedno i drugie mile widziane. Kopiowanie S z F-S jest o tyle
dobre, że łatwiej kopiować z dysku na inny dysk, niż porządkować...

Ale że dysk niepewny -- po skopiowaniu od razu nie uwolnię Seagate...

Toshibę w Acerze chcę zamienić z GPT na MBR -- ale że to tak sobie
bezpieczne, najpierw wszystko chcę zbakapować... Toshiba liczy
sobie 1 TB, więc trzeba by rozmieścić bakapy na kilku dyskach...
Po trochu już tak jest bakapowane od dawna...

Albo uwolnić 2 TB zewnętrznego Seagate qpionego za nieco ponad
200 pln prawie 3 lata temu w B1...

-=-

[ponawijałem makaron na uszęta -- teraz znienacka zaskoczę pytaniem!}

-=-

Więc -- warto qpić ten SSHD? Flaszki tam całe?
[bo jak potłuczone i będzie wyciekać...]
Ponadto -- jak są wykorzystywane te flachy?
Czy SwapFile i HiberFile w F-S nie zabiją go?...

[trochę dziwi mnie, że nie nazwano go SeagateStary... albo
SeagateRealokowany?...]

40 dychy nie majątek -- transport za free...

--