Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] RAMdyski na DDR3 czy DDR4

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] RAMdyski na DDR3 czy DDR4
From: mordazy@somewherefaraway.com
Date: Wed, 08 Apr 2020 00:41:39 +0200
Deep inside the Matrix, convinced that Sat, 28 Mar 2020 17:17:46 +0100
is the real date, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> has written something quite
wise. But (s)he wasn`t the one.

>DDR4 czy DDR3 teraz są tanie -- 16 GiB SODIMM kosztuje ~200 pln.
>Czy są już gotowe przejściówki dające >>dysk 2.5"<< na DDR4 lub
>DDR3? DDR2 są jeszcze tańsze, ale są małe -- sporo tego potrzeba...
>
>Może jest przejściówka dająca w miejsce CDVD PATA taki ramdysk?

Tylko po co?
Za czasów XP istniał Gavote Ramdisk, sympatyczny o tyle że mając kompa
z np. 8GB RAM, miało się ca. 3.2GB dla windy i ramdysk 4.8GB na pliki
tymczasowe. W połączeniu z ssd całość chodziła na tyle szybko, że
wąskim gardłem okazywała się wydajność proca :D

Nie wiem czy Gavote ruszy na czymś powyżej XP, ale pewnie są jakieś
nowsze...