Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] RAMdyski na DDR3 czy DDR4

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] RAMdyski na DDR3 czy DDR4
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 8 Apr 2020 01:09:40 +0200

"heby" r6iat5$92b$2@dont-email.me

To się RAM nazywa. Masz to podpięte bezpośrednio do CPU.
nie ogarniasz

Więc wyjaśnij. Z chęcią dowiem się czego nie ogarniam.

Stare CPU niekoniecznie mogą obsłużyć 16 GiB czy więcej. ;)
Nadto DDR2 SODIMM niekoniecznie mogą mieć więcej niż 2 GiB,
zaś laptopy niekoniecznie ;) mogą mieć więcej niż 2 sloty...

Jasne, że łatwiej umieścić 16 GiB bezpośrednio w słotach
SODIMM niż w przejściówkach, ale są pewne trudności...

Co więcej -- staruteńki CPU może obsłużyć tylko DDR2,
lecz przejściówka może obsłużyć DDR3, które niebawem
mogą być (używki rzecz jasna) bardzo tanie...

-=-

Do gier taki komputer być może jest słaby, ale do pracy
może być jeszcze bardzo dobry przez wiele lat! Forsę
zaoszczędzoną można wydać na coś użytecznego...

-=-

Mnie nadal WXP jest potrzebny -- nie tylko do OE. ;)
F-S gości u siebie i WXP, i W10. Można pokusić się
też o instalacje Linuksa... ;)

Niby można bawić się na wirtualkach, ale tak twierdzą
chyba głównie ci, którzy znają wirtualki z opisów.

Można -- dać szybki i pełny CPU + 64 GiB RAMek, ale to kosztuje!
(pełny -- u mnie NVMe Evo Samsunga ma 4 linie PCIe, ale laptop
oferuje mu tylko 2 linie PCIe)

--