Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Thu, 16 Jan 2020 13:57:56 +0100
Sprawdź, czy Twój problem rozwiąże programik "NVidia PowerMizer" - zmienia wpisy w rejestrze Win tak, żeby napięcia na karcie nie skakały (czego ani NVidia ani MS już od Win 7 mnie opanowały).

Tak swoją drogą ostatnia aktualizacja Win 10 nie chciała mi się zainstalować (lapek z NVidią) do czasu, aż podłączyłem zewnętrzny monitor przez d-Sub i zamknąłem klapę (ekran), wtedy na jednym analogowym ekranie instalka poszła jak z płatka (przy monitorze na DispalyPort też nie szła), zainstalowały się sterowniki grafy i można było otworzyć klapę.

O poradzie wyłączania witrualizacji w BIOS nie słyszałem, ale i tak miałem
wyłączoną.

-----
z jakiegoś powodu maszyny Dell T3610 (być może także inne podobne) mogą mieć problem w przypadku korzystania z Windows 10 i mocniejszych kart graficznych, zarówno Nvidia jak i AMD. Nie znalazłem dokładnego wyjaśnienia dlaczego tak się dzieje, ale dla niektórych skutecznym rozwiązaniem okazało się wyłączenie wspomagania wirtualizacji w BIOSie.