Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Z8350 i wymienny dysk ssd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Z8350 i wymienny dysk ssd
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 19 Oct 2019 16:15:53 +0200

"heby" qoemad$p6s$1@dont-email.me

Tak, widzę te słowotoki.

Tym różnię się od analfabetów -- umiem pisać.
Analfabeci wypowiadają się inaczej: warcząc,
plując, kopiąc, zastawiając wjazdy do garażu...
Quasianalfabeci wypowiadają się tak, jak Ty. :)

Przypomnę Ci, że nie ja mam jakieś problemy z gubieniem
tego i owego. :) (czyli z unysłową samoobsługą)

-=-

Nieco skoryguję:

E> Podobnie wyślę do psychiatry kierowców utrudniających mi korzystanie
E> z garażu -- w promieniu trzydziestu (nawet chyba mniejszym) metrów
E> naliczyłem dziś 13 miejsc dobrych do parkowania,

W promieniu trzydziestu metrów zdecydowanie mniej niż 13, bo tylko
3 miejsca. Pozostałe -- w promieniu sześćdziesięciu metrów.

Pisałem późno, gdy byłem zmęczony -- pamiętałem policzone wolne miejsca,
ale pisząc o trzydziestce metrów myślałem tylko o najbliższej okolicy.
Te 3 to twarde, stabilne i spokojne miejsca. Do nich można dorzucić
mniej stabilne -- na ,,trawnikach'', których nie polecam. Mój błąd
pojąłem dopiero wracając z Pogodnej na Krętą...

Teraz (na mapie) pomierzyłem dokładniej.

E> Są wolne miejsca na ,,chodnikach'' -- w ciapkach, bo w zamierzeniach
E> była to ,,strefa zamieszkania'' a takowa raczej nie ma podziału na
E> ,,chodniki'' i ,,jezdnie''... Teraz jest to ,,strefa ruchu'', aby
E> umożliwić ;) ludziom parkowanie. Efekt? -- przepisy ruchu drogowego
E> raczej tu nie sięgają!!! Ponadto i znak B-35 stoi samotnie po lewej
E> stronie...

E+ ,,chodniki'' i ,,jezdnie''... Teraz jest to ,,strefa ruchu'', aby
E> umożliwić ;) ludziom parkowanie.

Obecnie brak tu tablic ,,strefa ruchu'' i można wjechać tu także ze
,,strefy zamieszkania'', mniemam jednak, że w intencjach zarządców
dróg jest to ,,strefa ruchu''.

Nie wiem, do kogo należą poszczególne fragmenty terenu, ale mniemam,
że do: Urzędu Miasta, Wielkoblokowej i Wspólnoty.

Wjazdu z Krętej na ,,Białkowskiego'' nie strzeże żadna tablica czy znak
typu A-5 czy D-1...

,,Białkowskiego'', bo ta uliczka nie ma nazwy i bywała różnie oznakowana
różnymi znakami i tablicami pionowymi. (uliczkę tę błędnie nazywały liczne
mapy -- w istocie ta uliczka nie ma swej nazwy i raczej ;) trzeba ją traktować
jako drogę wewnętrzną, choć tablic tu brak a stan tych tablic nie jest
ustabilizowany; śledzenie zmian oznaczeń jest zbyt nudne) Wjazdu do garaży
z ,,Białkowskiego'' pilnuje ,,zakaz ruchu'' uzupełniony tabliczką. Miejsca
upatrzonego przez pseudokierowców pilnuje ,,zakaz postoju'' uzupełniony
adnotacją...

Problem w tym, że na drogach wewnętrznych niekoniecznie panują przepisy
ruchu drogowego... (IMO to nie jest jedyny problem tego ,,zakazu postoju'')

-=-

Chciałeś pomysłu na coś taniego z SSD i przeglądarką -- otrzymałeś.
Stary tablet ze slotem mikroSD może obsłużyć przeglądarkę i może
posłużyć jako magazyn danych. Brak jedynie idealnego USB3, ale co
komu po USB3, skoro ten ktoś nie ogarnia dyndających peryferiów?

Co do rzekomego słowotoku...

Zgubić można 'telefon' i 'tablet', nie 'telefona' i 'tableta'.

   "heby" qocgui$ts1$2@dont-email.me

   > zgubić niż całego tableta, dynda toto i jest ogólnie takie sobie.

Można zgubić: 'człowieka', 'psa', 'kota', 'samochód', 'tablet',
'telefon', 'komputer', 'laptop', 'netbook', 'notebook'...

Jeśli nie widzisz reguły -- możesz zapoznać się ze słowotokiem ;)
słowników, poradni językowych itp...

Można też powarczeć -- wyładować swą frustrację tak, jak pseudokierowcy
lub pisać o rzekomych słowotokach...

Z 'plastykiem' można tak i siak -- można 'zgubić plastyk' i można 'zgubić
plastyka'.
Tym jednym 'a' można wyrazić sporo -- by uniknąć rzeczywistych słowotoków. Zatem
nie ja dążę do słowotoków, lecz Ty, rezygnując z poprawnej gramatyki.

Gubiąc 'plastyk' -- gubimy plastykowy przedmiot; 'gubiąc plastyka' -- gubimy
nie przedmiot wykonany z plastyku, lecz człowieka, chyba zwykle artystę.

--