Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szatan atakuje...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szatan atakuje...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 4 Aug 2019 02:32:01 +0200

"Olaf Frikiov Skiorvensen" 257bke1rm031skqod0ipn4pakpsa66lh8v@4ax.com

Sprawdzam często, ale one nie mówią,
gdzie dysk pisze a jedynie -- ile pisze.

No i ile wychodzi na godzinę?

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d44ddbb$0$17360$65785112@news.neostrada.pl

    > Ale najpierw -- czy to prawda, że W10 złośliwie coś
    > (około 1 GB na jedną godzinę zegarową) pisze w swym
    > rejestrze?!

Gdzie wyczytałeś o tych częstych zapisach do rejestru W10?

Namierzałem/lokalizowałem i eliminowałem, co mogłem, aż stanęło na rejestrze.

Jedyna metoda to zrezygnowanie z hiberfile

Gdy system startuje z SSD nie mam hiberfile.
Gdy system startuje z HDD mam hiberfile duży na 4 GB.

i ramdysk na pliki tymczasowe

Przeznaczyłem na RAMdysk 1 GB.
Ponadto są inne tymczasówki (pliki aktualizacyjne chociażby)
ulokowane poza RAMdyskiem -- zajmują sporo i rzadko są używane.

(programów do obróbki graiki

CC chce bardzo dużo na tymczasówki.

czy przeglądarek i tempy systemowe),
ale to droga metoda, w dodatku ma pewne minusy(zawartość
ginie po restarcie, chyba, że ją zapiszesz przed zamknięciem do
pliku i wczytasz przy starcie systemu, co typowo nie ma sensu).

Zaleta, nie wada.

Ale czy ów bliźni zasługuje aż na tak żarliwą/gorącą miłość? ;)

Ojciec Lacymon twierdził, że tak, wszyscy innowiercy na to zasługują.

Można mu wierzyć? Nie jest stronniczy? Może ma jakieś ukryte intencje własne?

Kompresuje, dodatkowo(jakm mniemam) nie zapisuje pamięci cache dysku(a ta może
być spora).

Jeszcze raz -- plik ma 4 GB, podczas gdy RAMka CPU ma 12 GiB a RAMka GPU ma 2
GiB.
Jak skompresować bezstratnie 12 GiB do 4 GB? ;)

IMO połowę tej RAMki 64W10 po prostu MARNUJE!!!
Ale choć marnuje -- wytrwale coś pisze po dysku systemowym...

Ponadto chyba hibernacja powinna gdzieś zapisywać
także RAMkę grafiki i inne RAMki... ;)

Podejrzewam, że tak naprawdę 64W10 zajmuje podczas pracy niewielką
część RAMki, choć domaga się stale kolejnych GiB, czy wręcz TiG. ;)

Cała nadzieja w broni termojądrowej...

--