Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szatan atakuje...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szatan atakuje...
From: Netx <nospam@gazeta.pl>
Date: Sat, 3 Aug 2019 16:01:31 +0200
Wiem, że zła grupa, ale co mi tam... ;)

Ale najpierw -- czy to prawda, że W10 złośliwie coś
(około 1 GB na jedną godzinę zegarową) pisze w swym
rejestrze?!

Jakiś miesiąc temu zostałem zmuszony do przejścia na W10 x64. Regularnie sprawdzam "sumę zapisów" na systemowym dysku SSD. Do sprawdzania sumy zapisów używam programu Crystal Disk Info. Nawet jeśli akurat nic nie instaluję/kopiuję, to Windows 10 i tak zapisuje codziennie około 15-17GB na dysku systemowym! Też mnie to irytuje ponieważ dysk systemowy SSD ma ograniczoną żywotność. U mnie jest to dysk Adata SX8200 pro 1TB z wytrzymałością teoretyczną 640TB. Czyli przy zapisie 20GB danych dziennie powinna wytrzymać: 640/0.02 = 32000 dni. To jest 87 lat. Niby dużo, ale na ile dokładnie jest to oszacowanie? Czy aby dysk naprawdę wytrzyma 640TB zapisu? Niestety nie wiem jak sprawdzić co pisze takie ilości danych. ProcesExplorer z włączoną kolumną I/O Write Bytes nie jest dość precyzyjny - pokazuje zapis przez jakiś proces systemowy - pod czym nie wiadomo naprawdę jaka usługa pisze. Wyłączyłem co się da w antywirusie oraz indeksowanie dysku, historię plików, plik stronicowania itp. ale to nie wiele daje. Jeśli ktoś rozpracował to zagadnienie to chętnie się dowiem jak sprawdzić czy faktycznie zapis do rejestru jest problemem (jak pisze Eneuel) i jak to naprawić.