Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pytanie o chipy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pytanie o chipy
From: queequeg@trust.no1 (Queequeg)
Date: Wed, 17 Jul 2019 13:31:22 +0000 (UTC)
JaNus <bez@adresu> wrote:

> Co do kopalni coinów, to mam taką swoją teorię: jakby im wpuścić wirusa,
> aby zamiast kopania, cała ta moc obliczeniowa posłużyła do czegoś
> pożytecznego, eeech.

Na ASIC-i nie da rady, one są sprzętowo przystosowane wyłącznie do
kopania. Można uruchomić dowolny kod najwyżej na (słabym) kontrolerze,
którego jedyne zadanie to rozdysponowywanie zadań między ASIC-i.

> W owych kopalniach pracują układy dedykowane, czasem całkiem niezłe są
> wypasione karty graficzne. Hm, jak się te "dedykowane" nazywają?

ASIC, np. GC3355. Zobacz PDF-a:
https://github.com/gridseed/gc3355-doc/blob/master/GC3355_DataSheet.pdf

> A jeszcze: jacyś naukowcy postawili tezę, że mózg człowieka nie
> wyewoluował pod kątem "zapotrzebowania na aparat myślowy", lecz jako...
> radiator.

Tylko czy mózg jest dobrym radiatorem ciepła?