Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] ip4 v ip6

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] ip4 v ip6
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 14 May 2019 00:14:04 GMT
On 2019-05-13, marrgol <marrgol@address.invalid> wrote:

> W IPv6 jest zdefiniowana pula adresów lokalnych (tzw. ULA) będąca
> odpowiednikiem prywatnych sieci w IPv4, więc nic nie stoi na
> przeszkodzie by nadal samemu kontrolować/segmentować swoją sieć
> lokalną, bez uzależnienia od przydziału adresu, czy nawet całej
> puli, od IPS-a, i z miejscem na pewną dowolność. :-)
>
> Szczegóły: https://tools.ietf.org/html/rfc4193.

Mateusz, marrgol, dzięki za informacje.

W tej chwili jest tak jak się spodziewałem - walczę już drugi dzień z
ISP, który twierdzi, że właczył, a mój ONR jakoś nie dostaje adresu
IPv6. Znając miejscowe kompetencje, mocno obawiam się, ze nie dość, że
tego nie zrobią to jeszcze coś gruntownie sp. Stad i obawy, że mieliby
dysponować pulą przydzielanych adresów. Jak mam tylko lokalne adresy w
obrebie wewnętrznej sieci to choćby WAN padł to u mnie nadal wszystko
wewnętrznie działa, a tu, jak mi lo coś wywina to jak? Zasoby są
obsługiwane po IP. Chyba się jednak nie obejdzie bez lokalnych adresów.

Na razie planuje to tak, że o ile się uda ISP w końcu to włączyc, to
zrobię sobię małą siec testową obok obecnej i tam będę się bawił.

--
Marcin