Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] ip4 v ip6

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] ip4 v ip6
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 14 May 2019 14:29:37 GMT
On 2019-05-14, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
> Na razie planuje to tak, że o ile się uda ISP w końcu to włączyc, to
> zrobię sobię małą siec testową obok obecnej i tam będę się bawił.

Zaczęło się i idzie zgodnie z przewidywaniami. Po porażce na poziomie
BOKu, sprawę przekazano *inżynierom*. Pod koniec dnia, zadzwonił miły
pan, który w ogóle nie chciał słuchac, że na routerach nie ma IPv6 (nie
dostają tego z WANu) i uparcie namawiał mnie abym włączył IPv6 na karcie
w swoim laptopie. Nakierowywał mnie, ze mam otworzyć panel kontrolny, a
gdy po drugim razie zwróciłem mu uwagę, że nie wszyscy mają Windows, to
się zgodził, po czym powiedział żebym otworzył panel kontrolny.
Wymiękłem i zbutowałem do Windows.

Zgodnie z przykazaniem, odhaczyłem (był zaznaczony) i ponownie zahaczyłe
kwadracik z IPv6 na adapterze karty po czym pan nakierował mnie na linię
poleceń i był cały dumny jak mu przeczytałem co tam jest bo faktycznie
stało, że jest IPv6 (nielokalny) ale wyrażnie było napisane, że to
tunelowanie po IPv4. Nie docierało, zaproponowałem więc, że wejdę na
jedną stronę testową, ok, wlazłem, 0/10, nie ma IPv6. Zaczął mi
tłumaczyć, że strona nie spełnia wymogów formalnych (?). Zaproponowałem
aby podał taką, która spełnia. Nie potrafił, to zaproponowałem, że skoro
jak twierdzi działa to po prostu wyłączne IPv4 i wlezę na FB. Ochodzo
przystał. Wyłączyłem. Wifi siadło od razu bo AP nie pobiera adresu (niby
skąd skoro WAN nie daje a nie mam lokalnych DHCPv6). Powiedziałem mu, że
po ipconfig pokazuje tylko local link. Pan zafrasował. Poprosił o zrzuty
ekranu. Boję jutra.

--
Marcin