Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki modem do karty SIM na USB?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki modem do karty SIM na USB?
From: dantes <dantes@qmail.com>
Date: Sun, 12 May 2019 07:23:25 +0200
Dnia Sat, 11 May 2019 14:03:38 +0200, Artur S. napisał(a):

> Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał w wiadomości

> Zastanawiam się jeszcze nad takim rozwiązaniem z modemem USB,
> że  podłączę go nie bezpośrednio do laptopa, ale na przedłużaczu USB,
> tak, że będzie leżał np. na oknie, dla lepszego zasięgu. Czy ma to sens?
> Jak długi mógłby być taki przedłużacz?
>
> Pzdr.
> Artur S.

dla USB 2.0 - 2[m], a w zasadzie 1.8[m] bo takie są dostępne...
dla USB 1.1 - do 5-8 [m] w zależności od "jakości kabla"...

Modem postaw "pionowo" gniazdem USB "w górę"
i "przytrzaśnij" skrzydłem okna
jakieś 20-30 cm przewodu (biegnącego w górę od wtyczki modemu)
Jeśli parapet jest metalowy do osiągniesz zysk do ok 5 [dbm].
Czy to dużo?
"Sklepowe" anteny wpinane w gniazdo modemu dają zysk do 12-15 [dbm]

Możesz również dokupić "dedykowaną" antenę,
a te mają "przewód antenowy" o dł. ok 3[m].

zatem łącznie masz "przedłużacz" o długości:
- [laptop]+[przewód_USB]+[modem_USB] - daje ok. 2 [m]
- [przewód antenowy]+[antena] -  ok 3 [m]

to łącznie daje nin. 5 [m]
od laptopa do parapetu za oknem
na którym postawisz antenę.

Tylko problem polega na tym,
że te gniazda antenowe w modemach USB
bardzo łatwo można wyłamać.
Aby się ustrzec przed powyższym
dobrze byłoby dorobić tzw "przelotkę"
tj, kawałek ok. 10[cm] przewodu antenowego
zakończonego "wtyczką antenową"  jednej strony
a "gniazdkiem antenowym" z drugiej strony.
No i "ten kawałek" wpinasz pomiędzy
gniazdo antenowe w modemie a kabel anteny
Wówczas odpinając antenę
"eksploatujesz"
"gniazdo antenowe" tego "kabelka".
"Kabelek 10 [cm]"  najlepiej przytwierdzić
do modemu taśmą izolacyjną
tak by "nie obciążać mechanicznie" gniazda antenowego
w modemie.