Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki monitor

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki monitor
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 02 May 2019 13:34:50 GMT
On Thu, 02 May 2019 14:18:06 +0200, z wrote:

> Ale próbowałeś podłączyć choćby drugi taki za 50 zł?

Jasne. kilkanaście lat temu pracowałem na kilku monitorach z mnóstwem
pootwieranych okienek. Wiem jak to jest.

> Napisz jaka ta praca.

Pisanie kodu. C89.

> Ja mam na jednym pocztę, zamówienia i menadżer plików na drugim
> podstawowy program do pracy a na trzecim do niego paletki dodatkowe,
> podgląd na maszynę produkcyjną.

Też tak kiedyś robiłem. I wcale nie pracowałem lepiej. Ok, mogłem mieć
otwartych milion okienek - ale co z tego, skoro mózg i tak mam tylko
jeden? Jedne co mi to dawało to wrażenie, że jestem KW (Kimś Ważnym).

> Może się starzeję po 20 latach pracy na jednym monitorze moja wydajność
> SPADA (nie wspominając o pojawiających się błędach) Próbowałem Kiedy
> monitory są w tak śmiesznie niskich cenach używanaie tylko jednego do
> PRACY to masochizm i niegospodarność ;-)

Moje doświadczenie jest wręcz odwrotne. Na jednym monitorku 15" jestem
znacząco wydajniejszy niż na trzech 21" z dziesiątkami migających ikonek.
W moim przypadku słowo klucz to skupienie. Wielowątkowość jest szkodliwa
- mając kilka otwartych aplikacji tracę czas na "przestawianiu się" i
myśli mi się gubią. Kiedy natomiast mam jeden ekranik, z jednym biało-
czarnym notatnikiem i nic poza tym - pisanie idzie mi znacząco szybciej
przy jednocześnie niższej ilości błędów (np. kod niejednokrotnie
kompiluje mi się od strzału, co kiedyś było dla mnie nie do pomyślenia).

> PS. Ostatnio na moim biurku stoją:
> NEC EA244WMi 24''
> https://amso.pl/product-pol-64048-Monitor-NEC-EA244WMi-24-LED-1920x1200-
IPS-PIVOT-Bialy-Klasa-A.html

> 340 zł sztuka. Grzech nie kupić ;-)

To tak jak z samochodami. Przemysł jest w stanie wmówić człowiekowi że
jazda do warzywniaka po buraki wymaga SUVa z turbo-doładowaniem. Z
monitorami najwidoczniej jest podobnie.

Mateusz