Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Tani, nowy komputer dla rodziców

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Tani, nowy komputer dla rodziców
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 29 Apr 2019 03:44:42 GMT
On 2019-04-28, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
> Sprawdziłbym też, na wszelki wypadek, co mówi smartctl. Ostre lagowanie
> to jeden z typowych objawów dogorywającego dysku magnetycznego.

Przy mechanicznym zwykle też słychać. A ja właśnie przerabiam taki
przypadek z tanim dyskiem ssd typu noname, kupionym chyba 5 lat temu.
Problem wyszedł na jaw jak zabrałem się za backup całego urządzenia
blokowego i postanowiłem najpierw dopełnić wolne miejsce zerami. Nagle
okazało sie, że zamiast 200MB/s mam 5MB/s :)

--
Marcin