Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sun, 31 Mar 2019 11:21:08 GMT
On 2019-03-31, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:

> Oraz o parciejących, gumowych paskach napędzających płytę.

Jeszcze do końca nie mam tego poukładane, ale na pewno środowisko
beztlenowe i bezwodne. To pomoże na starzenie materiałów (rzeczone
paski, plastiki itp.). Gorzej z tymi nalotami, bo podejrzewam, że
mechanizm związany jest po prostu z wydzielaniem substancji
małocząsteczkowych z polimerow (plastikowe części, smary itp.). Takie
coś, da się zmniejszyć albo obniżając temperaturę, albo dając jakąś
wentylację (obieg, może z filtrem węglowym). Obieg (wieksze objętosci
gazów)oczywiście nie klika ze środowiskiem beztlenowym i komplikuje
system, więc może się to skończyć trzymaniem w lodówce, pod azotem, z
pochłaniaczami tlenu i wilgoci.

--
Marcin