Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sun, 31 Mar 2019 02:00:16 GMT
On 2019-03-30, knrdz <xaeqm@tnmrgn.cy> wrote:
> Przecież na pierwszy rzut oka widać, że ten "Plextor" to Liteon. Spadły
> ceny, to producenci przestali produkować porządny sprzęt i zaczęli
> labelować gwniane OEMy. Z aktualnie produkowanych możesz wybierać
> wyłącznie między złymi a bardzo złymi, skoro od dzisiejszych Liteonów
> (za czasów IHASx24 A i B twórców jednych z najlepszych napędów na rynku)
> podobno lepsze (mniej złe) są nawet Samsungi. Szukasz czegoś porządnego,
> to musisz polować na sprzęt sprzed 10+ lat, zdarzają się ciągle nawet
> nieużywane egzemplarze.

Słowem w kwestii DVD jest już jakieś 10 lat za późno. A jaki byś polecił
napęd BD? Popatrzyłem na cdrinfo.pl jak sugerowałeś, plebiscyty i
gospodarze wskazują Pioneer BDR-209DBK\209EBK\S09XLT. W testach starsze
modele Pioneera też nie wyglądają źle (za wyjątkiem odczytu płyt audio).
LG też jakby ok.

Widzę dość tanie S09XLB i znacznie droższe S09XLT, przy czym pierwszy
model jest w wersji gołej a drugi w opakowaniu i z oprogramowaniem. B bo
bulk a T od reTail czy to coś poważniejszego?

W tej chwili mam jedną BDR-206 i parę LG WH16NS40 / WH14NS40. Obciążenia
w użytkowaniu umiarkowane, 0-5 letnie, łażą bez zarzutu.

--
Marcin