Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD SSD nierówne

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD SSD nierówne
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Thu, 7 Mar 2019 02:05:17 +0100

Przy takim zapisie TBW wykończyłbym po niespełna 209 godzinach.
   150000000MB/(200MB/s*3600s/h)=208,333333333333h

I w ten sposób wykończyłem już 2 SSD w parę miesięcy. A raczej nie w ten, lecz dużo bardziej oszczędny. Z tego m.in. powodu nawet przez sekundę nie pomyślałem by używać SSD do pracy z grafiką.

Fajnie sobie pogadaliśmy, ale wątek nie jest o tym jak szybko da się zajeździć SSD. Wątek jest o tym, że transfery z SSD nie zależą wyłącznie od samego SSD lecz i kontrolera.

BTW -- nawet rzekomo szybkie SSD mają powolne QLC/TLC.
Evo ponoć na V-NAND TLC dające raptem 300 MB/s.
Szybkie są bufory oparte o: NAND SLC, RAMki LPDDRx dysku, RAMki DDRx komputera...

Nie wnikam w budowę dysku. Jako zwykły użytkownik mierzę czas zapisu i odczytu plików w funkcji ich wielkości. I te dane mnie przekonują by twierdzić czy jest szybko, czy nie.

Tak jak napisałem: mam 2 kontrolery na płycie. Ten sam dysk na jednym osiąga ok 500M a na drugim połowę tego. Koniec kropka.

--
Pozdrawiam,
Marek