Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD SSD nierówne

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD SSD nierówne
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Wed, 6 Mar 2019 00:53:03 +0100

Transfery mechanicznych szybkich dysków mechanicznych HDD
sięgają powyżej 350 MB/s -- jeśli Twój SSD ma mniej niż
300  MB/s, to chyba słabo. ;)

Napisałem jakie ma transfery: 500 lub ok. 260 w zależności gdzie wtyczkę wsadzę. Więc raz jeszcze pytam: mam słaby, czy mocny? :-)

Transfery HDD powyżej 350? Chodzi Ci o wewnętrzne? Bo zewnętrzne ciągłe, to raczej nie słyszałem o takowych. Piszę o rzeczywistych danych, nie jakiś hipotetycznych.

Poważniej -- nie w transferach, lecz w opóźnieniach tkwi
przysłowiowy diabeł.

Tego tematu nie poruszam. Piszemy o transferach.
A skoro formułujesz dygresję od wątku, to dodam: zależy od zastosowania. U mnie wielkości plików jakie najczęściej otwieram wahają się między 24MB aż do 400MB. Bywają i sporo większe. Opóźnienia przy defragmentowanym regularnie HDD mają wtedy marginalne znaczenie. Wszystko zależy od zastosowań. Nie można uogólniać.

W praktyce nawet 200 MB/s nie potrzebujemy zbyt często.

Hmm ... szczerze mówiąc, ja osobiście rzadko kiedy wykorzystuję niższe transfery.

--
Pozdrawiam,
Marek