Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk NVMe

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk NVMe
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 27 Jan 2019 23:21:07 +0100

"Jacek Maciejewski" crbv6ml3elck.kpsih14t8rvz.dlg@40tude.net

Masz na myśli sklepy netowe? Kupić, sprawdzić i jak nie zatrybi to
oddać? Jakoś nieelegancko.

Pisałem kilkakrotnie -- kupiłem Evo w X-Kom z takim zastrzeżeniem,
ale i X-Kom, i inne sklepy piszą wyraźnie o takiej możliwości. Co
tu nieeleganckiego? -- kupuję, by korzystać, czy w innym celu?

Jak z butami -- nie kupuję, gdy nie pasują z jakiegoś powodu.
Nie przymierzam innych niż 42, ale zastrzegam sobie możliwość
niekupienia ,,w razie czego''.

Jeśli dysk nie zaskoczy -- jaką stratę poniesie sklep poza
zerwaniem plomb z opakowania? TBW nie naruszysz!

-=-

- Laptop kupiłem z zastrzeżeniem możliwości zwrotu w ciągu 14 czy 15 dni.
- Evo kupiłem z zastrzeżeniem możliwości zwrotu w razie niezaskoczenia.
  (i wyjaśniałem, że support twierdzi, iz NVMe nie zaskoczy na pewno,
  zaś net twierdzi różnie a mechanicznie (klucze) PCIex4 mieści się)
- DDR4 też kupiłem z tym zastrzeżeniem, ale zabrałem do sklepu laptop.

Nieelegancko jest wtedy, gdy kupię dysk i włożę go do szuflady biurka...
[biurka kupionego tylko w celu włożenia tam dysku?]

-=-

Jestem bardzo zadowolony i z mego Evo, i z DDR4.
Jedynie boli myśl, że DDR4 mogłem kupić kilkanaście miesięcy
wcześniej za tę samą cenę, a teraz DDR4 stale tanieją. :)

Z laptopa też jestem zadowolony. Nosiłem się z zamiarem kupna
jakiegoś okrojeńca, ale uznałem, że wkrótce mogę stać się
makabrycznie biedny, dlatego nie chciałem eksperymentować.

Dziś już wiem, że W10 bez SSD to ,,pomyłka''.
Ale sam SSD to też kiepski pomysł -- HDD 2.5" + M.2 NVMe to dobre rozwiązanie.

-=-

BTW -- do VBoxa z W10 pod W10 raczej ;) potrzeba CPU znacznie szybszego niż mój
i5 7200...

--