Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk NVMe

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk NVMe
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 1 Feb 2019 01:42:09 +0100

"Marcin Debowski" DLr4E.398735$mA1.160615@fx09.ams1

Aha, i na pewno poprzestaniesz na biosie. No nie, może Cię nie doceniam

Trudna z Tobą gadka -- IMO albo laptop obsługuje NVMe, albo nie obsługuje.
Jeśli liczniki TBW/TBR drgnęły -- laptop raczej ;) obsługuje NVMe.

Zajrzenie do biosu? Jasne. Ale jakoś watpie czy tak ludzie zwracający

Twe wątpliwości to nie moja działka -- jestem księgowym, nie psychiatrą.
(pomocnikiem księgowej, nie pomocnikiem psychiatry czy psychiatrą)
BTW -- ZUS oczywiście ,,odpoczywa''. Wprowadziłem kilka stron RCA,
aby odczytać radosne 'Za utrudnienia przepraszamy'.
Zero ostrzeżenia -- po prostu praca w śmietnik!
To jest dopiero szacunek do ludzi, z których
pracy żyje ZUS!!!

Kilka minut nie majątek? -- niemal za każdym razem (gdy coś wpisuję)
ZUS marnuje mi czas właśnie takimi numerami! Ale (jak wiadomo powszechnie)
z carem -- nie pogoworisz! Car (używając knuta zamiast języka) ma zawsze rację!

Nic dziwnego, że znalazł się Lenin, który z carem pogadał językiem cara.
BTW -- qmpla Lenina (Marksa) dziś ponoć czci UE.

Nie rozmawiamy o niegodności z umową.

Owszem, równiez o tym rozmawiamy.

Nie wiem, z kim jeszcze rozmawiasz, ale ze mną nie rozmawiasz o niezgodności.

Gadamy o etyce

Znam ludzi rozmawiających o etyce -- jeden z tych rozmówców
ma rozpoznaną schizofrenię, inny ponoć ;) nie ma...

Czyli odpowiada Ci używanie sprzętów używanych przez innych ale
sprzedanych jako nowe. Ok. Problem w tym, ze większości chyba jednak
nie. Użyteczność czy używalność nie ma z tym nic wspólnego.

Sprawdzenie kompatybilności nie jest używaniem.
Takoż z mierzeniem wysokości stołu czy oglądaniem samochodu.

Nawet nie rzuciłem okiem na liczniki tuż po kupnie Evo.
Nigdy nie zwracam na to uwagi. Ani jednego dysku nie
sprawdzałem tuż po kupnie pod tym kątem.

No ok, ale co to zmienia?

Nie cierpię na to:

https://polki.pl/zdrowie/psychologia,mania-przesladowcza-przyczyny-objawy-jak-pomoc-wywiad,10430109,artykul.html

IMO reprezentujesz dziwnych ludzie -- robiących widły z igły.

Dla Ciebie. Mam jednak dziwne wrażenie, że
moja opinia nie jest tak bardzo odosobniona.

Nie znam statystyk. IMO ludzie chorzy umysłowo istnieją,
ale występują tak rzadko, że nie spotkam takowych, choć
istotnie, wielu szczyci się oficjalnym rozpoznaniem.
[zapewne dlatego, że świry otrzymują renty chorobowe RP]

Podając kretyńskie przykłady, mające ośmieszyć podejście "przeciwnika"
robisz z siebie bałwana a nie ośmieszasz przeciwnika. Uprasza się o
odrobine szacunku :) No chyba, że serio nie widzisz różnucy, to wtedy
się raczej nie zrozumiemy.

Szacunku do Ciebie czy Twoich poglądów?

- Wyzywasz ludzi od bałwanów i kretynów -- lecz żądasz szacunku?
 Poszukaj innych rozmówców -- takich, którzy szanują chamów.

- Kupiłem: laptop, dysk i DR4 -- aby korzystać (czerpać korzyści)
 z tych zakupów, nie zaś **tylko** po to, by dać komuś zarobić.

Ani Twego zachowania szanować nie można, ani Twych poglądów.

Na szczęście dla mnie -- **chyba** każdy sklep w Polsce
zezwala na przymiarki i dysków, i RAMek.

Ludzie lubią kupowac rzeczy nowe, jeśli sprzedaje im się jako nowe. To
naprawdę nie jest az tak trudne do zrozumienia. Poza tym, przynajmniej
ja mówię, o ogólnej filozofii, a nie wyłącznie o dyskach ssd.

Więc może poszukaj kogoś na grupie filozoficznej?

To są Twoje problemy i to nie moja sprawa (jako innego kupującego) ile
Cie kosztuje rozwiązanie tych problemów. Mnie interesuje kupno nowego
sprzętu, a nie jakiegoś bóg wie jak, bóg wie ile jeżdzonego.

Ośmieszasz się -- dyski mają liczniki: godzin pracy, liczby włączeń, TBW, TBR...
Do sprawdzenia kompatybilności nie trzeba zużywania TBW -- starczy kilka minut
pracy dysku.

Może pogadaj z kimś, kto ma choćby nikłą wiedzę
o dyskach -- Tobie nawet takiej wiedzy brakuje.

Masz prawo zerwać plombę w sklepie przed zakupem?

Zazwyczaj tak.
BTW -- HDD Seagate w B1 kupiłem, choć plomba była zerwana.

Ogólnie -- nie znam sklepu, który zabrania oglądania
rzeczy sprzedawanych przez ten sklep. :) Wyjątkiem są
nośniki informacji? -- niezupełnie. Nierzadko można
odsłuchać muzykę, przed zakupem. Problemem są tutaj
prawa autorskie, nie zaś ,,zużycie''. (problemem jest
możliwość skopiowania informacji)

BTW -- są wydawnictwa dające się okradać. ;)
Okazuje się, że okradnięty czerpie zyski z tego, że zostaje okradnięty. ;)
W istocie taki okradnięty żyje z reklamowania -- chyba zwykle iPhona. ;)
Widziałem zadowolonego ,,złodzieja'', któremu wyjaśniono, że
nie jest wcale taki cwany, za jakiego uważa się, albowiem
Wydawnictwo rozlicza się nie ze sprzedanych egzemplarzy,
lecz z liczby czytelników. :)

Właśnie przed chwilą stał się cud -- 32W10 odpuścił. ;)
Nadal stale pisze, ale nie zajmuje dysku w 100%.

To mamy dzień cudów, vide mój inny post nt Toshiby.

Nie masz pojęcia o dyskach, lecz odsyłasz mnie do innego postu? :)

-=-

BTW -- w dyskach SSD nie MB/s są istotne, lecz IOPSy.
Pisałem o tym wielokrotnie i wyjaśniałem.

Co do MB/s mego Evo -- przed zakupem wiedziałem, że mój
laptop nie może oferować dyskowi więcej niż 2 linie PCIe.
(pokazałem nawet link do snapu -- kilka przed zakupem)

  http://eneuel.w.duna.pl/error/PCIAceraaa.png
  25 sierpnia 2018, 23:04

-=-

Może poszukaj sobie innego rozmówcy? -- nie przepadam za
chamstwem. IMO na dyskach nie znasz się, na handlu -- tak samo.

Zachowując się chamsko, testujesz rozmówcę jak puma z tego:

  https://youtu.be/SHS2VXxqGnw

filmu? Sprawdzasz, na ile możesz sobie pozwolić? Jeśli koniecznie
chcesz, poszukaj kogoś innego, komu zechcesz wejść na głowę.

  https://youtu.be/SHS2VXxqGnw?t=310

--