Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk NVMe

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk NVMe
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Fri, 18 Jan 2019 09:23:42 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 18 Jan 2019 08:20:05 +0100
 doszła do mnie wiadomość
<1m4sg1l178jh8$.bxzr1nffpdbe$.dlg@40tude.net>
 od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :

>Tak, kupiłem, AHCI który obecnie pracuje w złączu M.2. Ale chciałbym
>zastosować NVMe i szukam sposobu.

Ja nie jestem pewien, czy z tego dysku będziesz mieć jakież zauważalne
korzyści. Większość zapisów dyskowych we współczesnych systemach to
4-8 KiB, a taki dysk rozwija skrzydła głównie przy wielkich blokach
danych(wyjątkiem jest Optane, który rozwala konkurencję przy małych
blokach, szkoda, że pierońsko drogi)
Oczywiście jako zabawę czy hobby popieram jak najbardziej.
Druga sprawa to same linie pci, taki dysk powinno się podłączać do
linii pci wychodzących bezpośrednio z CPU, wtedy zysk
wydajności(przynajmniej teoretycznie) będzie największy(dokumentacja
płyty powinna o tym mówić).