Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Bezpieczeństwo danych

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Bezpieczeństwo danych
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 30 Nov 2018 13:14:12 GMT
On 2018-11-27, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:

> Wirus zaszyfrował. "Czyli trzeba robić kopie inkrementalną" pomyślał
> algorytm i tak też zrobił. Dobrze że algorytm zazwyczaj zgasza błedy a
> nie kasuje *starsze* wersje. Choć i takiego imbecyla kiedyś trafiłem.

Raz jeszcze, to jest narzędzie, a nie coś od myślenia. Od myślenia jest
użytkownik. Nie wiem o jakim backupie myślisz, ale dla mnie takie
narzędzie to np. rsync. Robi co mu każe i tyle. Jak się zdarzy jakimś
cudem sytuacja zaszyfrowania zasobów to efekt będzie taki, że się w
najgorszym wypadku dysk zapcha i tyle. Mały problem, bo zapuszczam
rsync'a tak, że kolejne przyrosty zapisuje do osobnych, datowanych
katalogów.

Jakoś nie mam takich problemów.

--
Marcin