Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] opoznienia na switchu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] opoznienia na switchu
From: Roman Tyczka <noemail@because.no>
Date: Fri, 2 Nov 2018 10:59:01 +0100
On 02 Nov 2018 09:37:23 GMT, Mateusz Viste wrote:

> Na tak zadane pytanie naprawdę nie wiem co odpowiedzieć, bo nie rozumiem
> co kolega kombinuje. Odpowiem jak umiem.

[...]

> Jeśli celem jest stworzenie jakiegoś własnego protokołu do wymiany
> danych, to wybór UDP wydaje się (hobbystycznie patrząc) ciekawszy.
> Pozwoliłby w dużo bardziej elegancki sposób rozwiązać etap nawiązywania
> sesji, i pozwoliłby na dużo większą dowolność w implementacji metod
> transferu danych.
>
> Całkiem możliwe również że kompletnie nie zrozumiałem pytania, w takim
> razie zalecam uściślenie.

Rzeczywiście za mało precyzyjnie napisałem. Używając określenia P2P miałem
na myśli nie tylko bezpośrednie połączenie host-host, co jest oczywiste,
ale dalsze problemy jakie za tym idą, czyli nawiązanie połączenia
omijającego NAT. Czytałem gdzieś kiedyś o tym, że sprawa opiera się o
niskopoziomowe manipulowanie nagłówkami TCP/IP w czasie zestawiania
połączenia, potem to już z górki (w sensie, że sama komunikacja jest innym
etapiem, a problemem jest nawiązanie połączenia). Takie rzeczy robi skype,
torrenty czy kiedyś emule.

--
pozdrawiam
Roman Tyczka