Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] BR-D wielokrotnego zapisu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] BR-D wielokrotnego zapisu
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 29 Sep 2018 00:10:25 GMT
On 2018-09-28, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
wrote:

> "Marcin Debowski" J3WqD.224361$PY.39553@fx05.ams1

> Niestety.
> szyfrować?

No to to. Krypcić.

> Jest to czasochłonne... Zarówno samo szyfrowanie
> i deszyfrowanie, jak i cała reszta do tego potrzebna...

To chyba niekoniecznie. Przepustowość łącza jest czesto dużo niższa.
Tak zrobiłem sobie na próbę test (RSA 4096).
dd if=/dev/urandom bs=2M count=200|gpg -e|dd of=/dev/null

i wychodzi mi powyżej 7MB/s

> Ile kosztuje takie archiwowanie? Ile nośnik, ile napęd?...

Znaczy się BD? Napęd, np. LG da się kupić za ca ~50USD (Amazon). Płyty,
standardowe (nie LTH), markowe (Mitsubishi, Verbatim, Sony, TDK, JVC) ca
150zł za torcik 25GB, 50szt.

Archiwalne, np. wspomniane gdzieindziej "ceramiczne" M-Disc sa drogie,
ca 4-5x droższe.

--
Marcin