Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laserówka blado drukuje

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laserówka blado drukuje
From: gof@somewhere.invalid (Adam Wysocki)
Date: Mon, 23 Jul 2018 21:01:52 +0000 (UTC)
(cross z pl.comp.pecet bo w sumie temat bardziej pasuje tam...)

sirapacz <newsy@sircomp.pl> wrote:

> lol! kto na oryginałach drukuje? burżuj! :)))

Mam złe doświadczenia z zamiennikami do atramentówek :) Ostatni, ten
dokładnie, starczył na 135 stron:

http://allegro.pl/tusz-do-hp-300-xl-d1660-d2560-f2480-4580-4210-4670-i6944476160.html

Nie wiem jak jest z laserówkami, w sumie nigdy nie musiałem kupować tonera
:) Warto kupować zamienniki? Zależy mi na maksymalnym zaczernieniu, ilość
stron nie ma w sumie znaczenia. Byle nie była to setka, jak wyżej :)

> zależy od światła (słońce bardzo je degraduje), mrozu (ponoć mróz też -
> przynajmniej miałem kiedyś taką informację podczas reklamowania tonera)

To w sumie nie było ani tego ani tego. Drukarka zawsze stała w domu, potem
w piwnicy (temperatura niższa, ale też dodatnia), a potem znowu w domu.

> nie robi się takich rzeczy. Jak już koniecznie bardzo chcesz tę drukarkę
> to poszukaj zamiennika np na allegro albo wymień sam wałek OPC (są
> szanse, że na allegro znajdziesz nowe zamienne wałki - tylko musisz
> rozebrać toner).

Niekoniecznie bardzo ją chcę :) Po prostu mając dwie laserówki nie chcę
kupować trzeciej.

Dziś "naprawiłem" tę drugą, SCX-4500 (w cudzysłowiu, bo nie wiem w końcu,
co jej pomogło, ale po rozebraniu i wyczyszczeniu "się naprawiła", chyba
jakiś czujnik nie załapywał -- nie podawała napięcia na elektromagnes),
ale w niej toner jest zdecydowanie do wymiany (popękana obudowa, co jakiś
czas przestaje kasować i wydruki wychodzą czarne, itd).

Więc teraz mam dylemat, bo obie mają 600 dpi, więc w sumie z punktu
widzenia wydruku są tej samej klasy. LaserJet 6P ma wygodniejszy podajnik
z przodu i nie wyrzuca kartek na podłogę (nie mam do Samsunga tej tacki na
wydrukowane kartki, ale coś dorzeźbię), ale Samsung jest nowszy... chyba
mając wybór zostawię tego Samsunga, przynajmniej ma USB. Do LJ mam
przejściówkę USB / Centronics, ale ona miewa swoje humory.

Chyba że jest jakaś sprawdzona prawda, że Samsung robi lepsze laserówki
niż HP (lub odwrotnie)? :)

Toner do tego Samsunga to ML-D1630A, oryginał 250 zł czyli tyle, ile do
HP. Zamienniki widzę różne, w cenach też różnych :) Najtańsze ok. 60 zł,
droższe ok. 100 zł. Jakiejś firmy szukać, a jakichś się wystrzegać?

Tani noname, gwarancja 24 miesiące (ciekawe czy nie fikcja):
https://allegro.pl/toner-samsung-ml-1630-scx-4500-1630-ml-d1630a-nowy-i7005753161.html

Tu też nie widzę nazwy firmy, ale wygląda porządniej (cena też wyższa):
https://allegro.pl/zamiennik-do-samsung-scx-4500-samsung-ml-d1630a-i7195262518.html

Ten ma nazwę firmy (TFO) i w sumie najbardziej mnie przekonuje:
https://allegro.pl/toner-samsung-ml-d1630a-ml1630w-scx4500-ml1630-new-i7114034100.html

Macie jakieś doświadczenia? Druk będzie praktycznie wyłącznie na kalce
technicznej w negatywie.

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]