Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] najtańsza płyta pod E8400

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] najtańsza płyta pod E8400
From: Saiko Kila <fnvxbxvyn@benatr.cy>
Date: Sun, 25 Feb 2018 19:20:11 +0100
Proces zhbick <nie@podam.tu> zwrócił błąd:

> Generalnie płyty padały mi rzadko, o ile z chłodzeniem wszystko było ok i
> nie wkładałem jakiegoś najmocniejszego procesora do mobasa z badziewną
> sekcją zasilającą. Zimne luty to raczej zonk popularny w kartach
> graficznych. IMO częściej padają topowe płyty "gamingowe"

Ja właśnie mam już dość tych topowych gamingowych. Teraz jak wiadomo
płyty (współczesne) są drogie, i każda nowa generacja jest droższa, ale
nie przekłada się to na jakość.

> No właśnie wydajność/cena nie do pobicia :)
> spokojnie ciągnie w każdej przeglądarce film z YT w 1080 30fps lub 720 60fps
> (obciążenie ~80% w Win7 i Linux Mint XFCE)

E, takie coś to nie wyzwanie dla niego. Ja mam Q9650, który ma taką samą
wydajność w jednowątkowych zastosowaniach (ma 2x większą cache, ale też
2x więcej rdzeni, to główna różnica), i nawet w gry w rodzaju Wieśka 3
na nim grałem.

Natomiast jeśli chodzi o obciążenie w filmikach, to bardzo dużo zależy
od zastosowanego renderera. Ja mam takiego jednego renderera, który
potrafi mi zadusić kartę graficzną i procka nawet na dziadowskim filmiku
(zużywa ponad 50% obu i klatkuje). Zalecany do niego jest procek Ryzen,
ewentualnie najszybszy i7, oraz karta GTX 1080 Ti lub lepsza ;)
Oczywiście inny renderer nie zużywa więcej niż 5% na tym samym filmie, a
GPU tylko w granicach błędu.

> dla porównania sprawdziłem Semprona 1,9GHz AM2 (360p z niewielkimi
> zacięciami), antycznego Athlona 64 3200+ (240p) i Pentium D 840 (ten
> dwurdzeniowiec nie poradził sobie nawet z rozdzielczością 144p). O dziwo na
> tym Pentiumie najżwawiej chodziły systemy operacyjne i miał najmniejsze
> obciążenie w Idle pod Win7.

Może Win7 był optymalizowany pod Intela? Ewentualnie chodzi o pamięć,
wydajność jej i kontrolera pamięci.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.