Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] najtańsza płyta pod E8400

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] najtańsza płyta pod E8400
From: "zhbick" <no@spam.pl>
Date: Mon, 26 Feb 2018 12:38:06 +0100
Użytkownik "Saiko Kila" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1v1q8gxj62t9n$.dlg@saikokila.pl...

E, takie coś to nie wyzwanie dla niego. Ja mam Q9650, który ma taką samą
wydajność w jednowątkowych zastosowaniach (ma 2x większą cache, ale też
2x więcej rdzeni, to główna różnica), i nawet w gry w rodzaju Wieśka 3
na nim grałem.

Faktycznie, udała się Intelowi seria Core :)

Natomiast jeśli chodzi o obciążenie w filmikach, to bardzo dużo zależy
od zastosowanego renderera.

Tylko jak podejść do tego tematu? Grzebać w przeglądarkach i zmieniać w YouTube HTML5 na starego Flasha?

Może Win7 był optymalizowany pod Intela? Ewentualnie chodzi o pamięć,
wydajność jej i kontrolera pamięci.

Albo po prostu na dwóch rdzeniach - chociażby słabych jak barszcz - W7 działa lepiej. Swoją drogą trudno mi było uwierzyć w taką przepaść wydajnościową między dwurdzeniówką w architekturze Netburst (Pentium D) a Core w Youtube. Rozumiem, że znacznie słabszy, ale że nawet 144p płynnie nie odtworzy? :)

Z czystej ciekawości poszukam w garażu starego Bartona 2500+ i zobaczę, czy ogarnie tę rozdzielczość :)