Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk 2,5" do laptopa - 200zł

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk 2,5" do laptopa - 200zł
From: Saiko Kila <fnvxbxvyn@benatr.cy>
Date: Sun, 25 Feb 2018 19:38:31 +0100
Proces Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
zwrócił błąd:

> Im większa pojemność -- tym szybszy dysk.
> Co z tego, że masz tyle samo rpm, skoro masz gęstszy zapis?

Jeśli masz dwa dyski o tej samej pojemności, z tej samej rodziny, to
7200 rpm powinien być szybszy, inaczej zupełnie nie miałby sensu. W
sumie to nie rozumiem po co wydawać wersje dwóch prędkości, to nie Unia
Europejska, ale może komuś te 0,2 wata się przydaje do czegoś.

> Są hybrydowe. Ponadto można zamiast CDRW włożyć SSD/HDD.

A ile notebooków teraz ma napęd optyczny? :P
Ja nie mam takiego nawet w stacjonarnym.

> Są już 30 TB... ;)

Terabitcoiny? ;) To faktycznie drogie.

> GPT to nie format partycji -- nie FS, ale wzajemny układ partycji.
> (wcale nie nowatorski)

Jaki by nie był, nie odpalisz z niego windowsa 32-bit jeśli to Win7 lub
starszy, albo jeśli masz BIOS bez UEFI z każdą windą, nawet Windows 10
64-bit. Do tego wiele programów dobrych poza tym programów do obsługi
partycji/backupu nie wspiera lub wspiera słabo (o czym się człowiek
przekonuje jak chce odzyskać backup). Z kolei MBT nie pozwala użyć
więcej niż 2 TiB. Dlatego jest mniej uniwersalny niż mniejsze dyski.

Ja używam takich dużych dysków jako magazyn zewnętrzny, nie wkładam do
swojego komputera, gdzie używam kilku systemów, i chciałbym żeby
wszystkie dyski dobrze grały z tymi systemami.

> Ja powyłączałem co mogłem -- ale czasami ;) po prostu szarpie i szarpie
> dyskiem...
> Pojedyncze KB/s zajmują 100%. :)
>
> Najgorsze są aktualizacje, a wśród nich -- aktualizacje antybakteryjne. ;)

Mój się jeszcze nigdy nie zaktualizował. Win10 realizuje zasadę wszystko
albo nic. Jak się odłoży w czasie np. na miesiąc czy dwa update, to nie
ma aktualizacji (poza ewentualnie programami UWP). A w międzyczasie
pada, i trzeba reinstalować cały. Visty nie musiałem reinstalować od 10
lat. Win10 musiałem po 10 dniach. Stąd pewnie nazwa - windows dziesięć.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.