Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Wed, 17 Jan 2018 16:35:36 +0100
Dnia Wed, 17 Jan 2018 12:23:49 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

> Czy warto poszukać Pentium D 830 lub 840, czy ze względu na TDP (130W vs
> 95W, który jest teraz) skończy się to katastrofą (chłodzenie sobie nie
> poradzi)? Czy w ogóle taka zmiana może znacząco wpłynąć na wydajność?
Jak to ma być głównie do netu to bez większego znaczenia. Nie zauważy
się. Układ chłodzenia IMO ma szansę się wyrobić.

> Dorzuciłbym też RAMu (jest 2GB), ale to swoją drogą. Dysk SSD też już
> zamówiony.
Cienko widzę ten SSD :) ZTCW to masz tam SATA w pierwszej wersji, za
wolne by opłaciło się dawać SSD. Ale jak tanio trafisz 32GB SATA2 to
próbuj. Z SATA były jakieś zmyłki z wsteczną kompatybilnością, chyba
SATA3 do SATA, sprawdź.

> Dodatkowe pytanie jest o system. Teraz jest tam XP. Przyznam że jestem
> zielony w kwestii tego, w jakim stopniu XP obsługuje 64 bity. Z tego co
> czytam, 64-bitowy XP jest tylko na Itanium i AMD64, czyli tam musi być
> 32-bitowy. Czy nie lepiej w takim razie (w kwestii wydajności) byłoby
> postawić na tym kompie Linuksa?
To popieram :) Obecnie doradzam każdemu Minta Mate 18.3 64b.

--
Jacek
I hate haters.