Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] lenovo 320 czy to dobry wybór?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] lenovo 320 czy to dobry wybór?
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 01 Jan 2018 16:49:23 GMT
Witaj ToMasz, 01 sty 2018 w news:p2d6t7$lr1$1@dont-email.me
napisałeś/aś:

> witam
> czy lapek15 cali  z i5-8250 i grafiką mx150 za niecałe 3tyś to dobry
> wybór? https://tinyurl.com/y8b3rwf7
> ToMasz
Wygląda na pierwszy rzut fajnie, ale to Lenovo. O ich serwisie krążą
wciąż bardzo złe opinie. Jednak laptop może nigdy nie trafić do
serwisu. Na stronie rtv euro w cenie do 3000 wydaje się to być
najmocniejsza konf...czyli może to być wyżyłowany i mocny tylko na
papierze. Raczje słaba matryca:
http://www.nhl.pl/index.php?showtopic=100747

Spory mankament, to ten dysk. Założę się że jakiś przymulony WD, który
nadaje się do przechowywania danych i w dodatku cały czas parkuje
głowice. Procesor się będzie nudził, a dysk mielił bardzo często. Swoją
drogą nie jestem na bieżąco z najnowszymi generacjami, ale bazowe
taktowanie 1,6 i turbo 3,4 - niezły rozrzut - pewnie ma być "eko",
tylko żeby nie za bardzo. Ciekawe ile max na wszystkich rdzeniach, bo
raczej na pewno nie te 3,4 Oprócz tego może się okazać, że jest duży
throttling i wydajność znacznie spada pod obciążeniem. No i nie wiadomo
jak to wygląda na baterii.
Znalazłem recenzję tego modelu, tylko po germańsku i w dodatku 13", ale
wynika z niej że po 30 sek. obciążenia 4 rdzenie idą tylko na 2,2 Ghz.
Jeśli planowałbyś wymianę dysku, trzeba sprawdzić, jak to wpływa na
gwarancję - jaki jest dostęp do dysku. Może być też tak, że będzie
pasować tylko 7mm dysk.
Dlatego najlepiej poszukać jakieś recenzje tego lub podobnych modeli,
albo nawet laptopów z podobną konfiguracją CPU+GPU. A i może są w
passmarku testy teog lapka - w benchmarku.
Poza tym Lenovo(biosy) miało ostatnio jakieś problemy z linuksami i
chyba instalowali jakieś oprogramowanie szpiegujące.
Hmm...w zasadzie to chyba niewiele pomogłem :)