Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] lenovo 320 czy to dobry wybór?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] lenovo 320 czy to dobry wybór?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 3 Jan 2018 00:07:05 +0000 (UTC)
On 2018-01-02, Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl> wrote:
> http://www.omgubuntu.co.uk/2017/12/ubuntu-corrupting-lenovo-laptop-bios
> Gdy pierwszy raz brat mówił mi o problemie pukałem się w czoło i nie
> wierzyłem, że to możliwe. Uwierzyłem jak trafiły do mnie pierwsze
> "cegiełki". Lenowo ze swej strony oferuje klientom wymianę płyt głównych
> - oczywiście odpłatnie. Rozwiązaniem jest wymiana EEPROMu (IMO w jakiś

Lenovo ma tak zafajdane kartoteki po aferze z ukrytym instalowaniem
crapware z poziomu biosu, że nic mnie nie zmusi do kupna jakiegokolwiek
poważniejszego produktu tej firmeki.

https://thenextweb.com/insider/2015/08/12/lenovo-used-a-hidden-windows-feature-to-ensure-its-software-could-not-be-deleted/
https://www.techdirt.com/articles/20150812/11395231925/lenovo-busted-stealthily-installing-crapware-via-bios-fresh-windows-installs.shtml

Najwyrażniej nadal cos kombinują skoro i obecnie coś się z biosem
pierniczy.

--
Marcin