Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] PENDRIVE zanim kupie zapytam Was

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] PENDRIVE zanim kupie zapytam Was
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Sat, 21 Oct 2017 10:40:13 +0100
JaNus pisze tak:

> czemu twierdzisz, że kontenery są lepsze, bo "można [je] kopiować
> i przenosić" - "poza pendrive"?

Bo to kopie zapasowe. Tylko prawdziwi tfardziele nie robią backupu.
Nie pamiętasz tego powiedzonka?

Nikomu nie radzę otwierać kontenera jedynych danych z usb. Sięgniesz po
herbatę szarpniesz pendrajwa albo wyciągniesz nie tego co trzeba i może
być po danych.

> No bo mi wydaje się to (w większości wypadków) *wadą*! Wszak ktoś
> może sobie taki kontener skopiować na swojego pen-draka, zabrać do
> laboratorium, i poszczuć na niego brute force, albo coś
> zmyślniejszego.

No i oto chodzi, że sobie może skopiować. Takie pliki się nawet
wystawia w necie. Czytałeś w wikipedii ile lat zajmuje atak brute force
przy haśle np 30 znaków?

> Dzięki temu pozna zawartość kontenera w jakimś-tam czasie (to już
> mało istotne dla sprawy: w jakim).

Pod warunkiem, że po 300 latach zgadywania hasła nie przyleci meteoryt
;)

--
Piotrek

Let me see your war face.